عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی بین ایران و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است
کد خبر: 4210416
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
تحلیلگر عرب در یادداشتی اختصاصی برای ایکنا بررسی کرد

عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی بین ایران و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است

معن بشور، در ارزیابی اولیه خود از عملیات جمهوری اسلامی علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تصریح کرد که عملیات انجام شده توسط ایران معادله جدیدی را بین این کشور و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی بین ایران و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است

به گزارش ایکنا، معن بشور، نویسنده و تحلیلگر لبنانی در مطلبی درخصوص عملیات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: ساعاتی پس از عملیات «وعده صادق» ایران علیه اهداف نظامی اسرائیل و در ارزیابی اولیه از نتایج این عملیات می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

اول: ایران به وعده رهبران خود و آیت الله خامنه‌ای مبنی بر پاسخگویی به جنایت ترور فرماندهان سپاه پاسداران ایران در کنسولگری ایران در دمشق پایبند بود و همچنین پاسخی به همه تلاش‌هایی داد که برای زیر سؤال بردن توانایی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت.

دوم: هرچقدر هم که تل‌آویو و واشنگتن تلاش می‌کنند نتایج این عملیات را کم‌اهمیت جلوه دهند، هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که عملیات نظامی ایران برای چندین ساعت حریم هوایی رژیم صهیونیستی را پر از پهپاد و موشک کرد و باعث ترس و وحشت در دل شهروندان این رژیم شد. همچنین موفق شد به اهداف خود، به‌ویژه اهداف مربوط به جنایت کنسولگری در دمشق برسد.

سوم: این عملیات ثابت کرد که جمهوری اسلامی علیرغم تحریم، جنگ و درگیری‌هایی که در طول 45 سال در معرض آن بوده است، موفق شده است زرادخانه نظامی مهم و پیشرفته‌ای بسازد. دشمنان ایران نسبت به توانایی تهران در پاسخگویی به هر رویارویی پیش‌بینی شده با خودشان آگاه هستند.

چهارم: پاسخ ایران کاملاً ایرانی بود و وابسته به هیچ یک از متحدانش در محور مقاومت نبود؛ متحدانی که همچنان به مقابله خود با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و این برخلاف تمام تحلیل‌هایی بود که در آن تأکید می‌شد ایران از طریق همپیمانان خود در محور مقاومت به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

پنجم: واکنش ایران نقش قابل توجهی در بالا بردن روحیه توده‌های عرب و مسلمان و به ویژه در فلسطین و به طور خاص در نوار غزه داشت؛ جایی که مردم آن با روایتی مواجه بودند که می‌خواست به آنها القا کند که تنها می‌جنگند. این موضوع در شور و شوق مردمی در راهپیمایی‌ها و جشن‌هایی که در پایتخت‌ها، شهرها و اردوگاه‌ها به چشم می‌خورد، مشهود بود.

ششم: عملیات «وعده صادق» معادله جدیدی را در درگیری جمهوری اسلامی و رژیم صهیونیستی به راه انداخته که مبتنی بر این است که پاسخ به هرگونه حمله صهیونیست‌ها به ایران از داخل جمهوری اسلامی خواهد بود و نه از طریق متحدان تهران در محور مقاومت.

هفتم: واکنش ایران متفکرانه، عاقلانه و براساس آگاهی نسبت به اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و پیچیدگی‌های آن بود، نه از پاسخ ضروری خودداری کرد و نه آنقدر جلو رفت که اوضاع را از کنترل خارج کند.

هشتم: پاسخ ایران الگویی برای کشورهای عربی و اسلامی است مبنی بر اینکه امکان رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی وجود دارد و می‌توان بر آن پیروز شد؛ البته اگر نیروها با هم متحد شوند، تلاش‌ها یکی باشد، وحدت کلمه و وحدت موضع وجود داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌ها تابع دستورات ایالات متحده آمریکا و اروپا نباشیم.

نهم: واکنش‌های غرب به‌طور عام و واکنش‌های آمریکایی به‌طور خاص، عمق رابطه غرب و رژیم صهیونیستی را که به سمت ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از این رژیم پیش می‌رود، آشکار کرده است. همچنانکه ائتلاف‌هایی در گذشته علیه عراق، سوریه، لیبی و یمن شکل گرفت و این امر تأکیدی بر این موضوع است که ملت عربی و اسلامی ما امتی واحد در راه رسیدن به آرمان‌ها و نیز مقابله با دشمنان است.

دهم: عملیات تاریخی «وعده صادق» ایران در ادامه عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» صورت گرفت و جنبه‌های مثبت آن باید به نفع توقف جنگ و نسل‌کشی مردم غزه و تمام فلسطین باشد. این عملیات برای آزادسازی قدس، مسجد الاقصی و بقیه اماکن مقدس در سرزمینهای اشغالی ما اهمیت زیادی داشت. ضمن اینکه عبور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی از آسمان قدس اشغالی اقدامی نمادین و روحیه بخش بود.

انتهای پیام
captcha