از پایان محاصره بیمارستان «شفا» در غزه تا شهادت 34 نفر بر اثر گرسنگی
کد خبر: 4207960
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
مروری بر تحولات فلسطین

از پایان محاصره بیمارستان «شفا» در غزه تا شهادت 34 نفر بر اثر گرسنگی

در پی عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر صهیونیست از بیمارستان شفا در نوار غزه پس از دو هفته حمله و محاصره، منابع پزشکی فلسطینی تأکید کردند که اجساد صدها شهید در این بیمارستان و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف آن روی زمین افتاده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع فلسطینی از عقب‌نشینی کامل نیروهای رژیم صهیونیستی از اطراف بیمارستان شفا در غرب شهر غزه بعد از حدود ۲ هفته محاصره آن خبر دادند.
 
این منابع تأکید کردند که ساختمان‌های بیمارستان شفا به کلی به آتش کشیده شده و این بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده و حجم ویرانی در آن و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شهروندان فلسطینی تا این لحظه اجساد بیش از 50 شهید را در بیمارستان شفا پیدا کرده‌اند.
 
همچنین، رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز، 13 فروردین‌ماه، اذعان کرد که بیش از ۲۰۰ شهروند فلسطینی در طول دو هفته محاصره مجتمع بیمارستانی شفا کشته و اسرائیل بیش از ۹۰۰ شهروند دیگر را بازداشت کرده و با خود برده است.

براساس گزارش المیادین، عقب‌نشینی نیروهای صهیونیست بعد از حملات شدید مقاومت فلسطین علیه این نیروها و درگیری شدید با ارتش اشغالگر در اطراف بیمارستان صورت گرفت.
 
گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس یکشنبه خودروها و نیروهای صهیونیست را در اطراف این بیمارستان هدف قرار دادند.
 
همچنین، سخنگوی دفاع مدنی در غزه در این رابطه اعلام کرد: پیکر حدود ۳۰۰ شهید در مجتمع پزشکی شفا و اطراف آن وجود دارد.
از پایان محاصره بیمارستان «شفاء» در غزه تا شهادت 34 نفر بر اثر گرسنگی
به گزارش خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر بعد از عقب‌نشینی از این بیمارستان به سمت جنوب حرکت کردند؛ جایی که اردوگاه ارتش صهیونیستی در منطقه‌ای بین محله شیخ عجلین و تل الهوی برپا شده و تانک‌ها و بولدوزرهای این ارتش در آنجا هستند.
 
خبرنگار الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که این عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای صهیونیستی از بیمارستان شفا هم‌زمان با شلیک گلوله‌های تانک به سمت ساختمان‌های مسکونی در مجاوزت این بیمارستان بود.
 
این درحالی است که وزارت بهداشت غزه از شهادت دست کم 400 فلسطینی در اطراف این بیمارستان در حمله وحشیانه اشغالگران خبر داده است.
 
ساعاتی قبل از خروج نیروهای اشغالگر از مجتمع پزشکی شفا، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از اسرائیل خواست یک گذرگاه بشردوستانه به سمت بیمارستان و محیط اطراف آن باز کند تا این سازمان و نهادهای مربوطه بتوانند عملیات نجات بیماران را آغاز کنند.
 
مدیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از زمان آغاز محاصره بیمارستان شفا در 18 مارس تاکنون 21 بیمار در این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن 107 بیمار در یک ساختمان نامناسب در این مجتمع پزشکی محبوس شده‌اند که فاقد مراقبت‌های کافی هستند و از میان آنها 4 کودک و 28 بیمار در وضعیتی بسیار وخیم به سر می‌برند و درحالی که دچار عفونت‌های شدید ناشی از زخم شده‌اند هیچ آبی برای تمیز کردن زخم‌های آنها نیست.
 
حمله مقاومت اسلامی عراق به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر، مقاومت اسلامی عراق از حمله به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.
 
به گزارش المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز دوشنبه یک هدف حیاتی و حساس را در عمق اراضی اشغالی فلسطین با سلاح مناسب مورد حمله قرار داده است.
 
این بیانیه افزود که این عملیات در چارچوب ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و کمک به ملت فلسطین در نوار غزه و پاسخ به جنایاتی است که اشغالگران علیه آنها مرتکب می‌شوند.
از پایان محاصره بیمارستان «شفاء» در غزه تا شهادت 34 نفر بر اثر گرسنگی
مقاومت اسلامی عراق تأکید کرد که همچنان به عملیات خود برای درهم کوبیدن دژهای دشمنان ادامه خواهد داد.
 
مقاومت اسلامی عراق بارها تأکید کرده است به عملیات خود علیه شهرک‌های رژیم صهیونیستی تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه و پایبندی اشغالگران به آن ادامه خواهد داد.

شهادت 34 فلسطینی بر اثر گرسنگی در غزه

همچنین، منابع پزشکی در نوار غزه اعلام کردند: 4 کودک دیگر در بیمارستان کمال عدوان در شمال این باریکه بر اثر گرسنگی به شهادت رسیدند.

به  گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، با شهادت این 4 کودک، تعداد افرادی که تاکنون بر اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند، به 34 نفر افزایش یافت.
از پایان محاصره بیمارستان «شفاء» در غزه تا شهادت 34 نفر بر اثر گرسنگی
31 نفر از افرادی که در نتیجه گرسنگی و سوءتغذیه به شهادت رسیدند، کودک هستند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان از ورود کمک‌ها به نوار غزه به ویژه شمال این باریکه جلوگیری می‌کند.

در صورت ادامه این وضعیت هر لحظه ممکن است بر تعداد شهدای گرسنگی افزوده شود.

حماس: عملیات اسدود پاسخی طبیعی به جنایات دشمن بود
 
همچنین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای از عملیات قهرمانانه شرق اسدود که به زخمی‌شدن 3 صهیونیست منجر شد، استقبال کرد و آن را پاسخی طبیعی به جنایات اشغالگران اسرائیلی در غزه و کرانه باختری و تأکیدی بر پایبندی ملت فلسطین به مقاومت به عنوان راه آزادسازی این سرزمین دانست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این جنبش افزود: همه آزادگان و قهرمانان ملت در کرانه باختری و قدس و هر مکانی از این سرزمین را به تشدید مقاومت فراگیر علیه دشمن اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی که تنها زبان قدرت را می‌فهمد، دعوت می‌کنیم، زیرا این تنها راه بازداشتن ارتش جنایتکار صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر از جنایات خود و طرح‌های شوم و خبیثانه برای یهودی‌سازی سرزمین و مقدسات فلسطین است.
از پایان محاصره بیمارستان «شفاء» در غزه تا شهادت 34 نفر بر اثر گرسنگی
حماس بیان کرد که دشمن جنایتکار صهیونیستی باید بداند که ملت فلسطین به مسیر آزادی و استقلال و دفاع از خاک و مقدسات اسلامی و مسیحی خود ادامه می‌دهد و جنایات این رژیم هر اندازه هم که باشد، هرگز نمی‌تواند این ملت را از تلاش برای بازپس‌گیری سرزمین خود و آزادی بازدارد.

رژیم صهیونیستی خواهر هنیه را بازداشت کرد
 
منابع خبری صهیونیستی از بازداشت خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.
 
شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که نظامیان این رژیم خانم صباح عبدالسلام هنیه، خواهر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را بازداشت کردند.
 
به گفته این شبکه، بازداشت خواهر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در منطقه النقب، در جنوب فلسطین اشغالی و به علت تماس و ابراز همبستگی وی با جنبش حماس صورت گرفت.
انتهای پیام
captcha