اعطای بیش از ۱۱ هزار وام اشتغال به مددجویان تهرانی
کد خبر: 4203867
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
سیدابوالفضل پرپنچی خبر داد؛

اعطای بیش از ۱۱ هزار وام اشتغال به مددجویان تهرانی

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اعطای بیش از ۱۱ هزار وام اشتغال به مددجویان تهرانی طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

سیدابوالفضل پرپنچیبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز، ۱۶ اسفندماه در محل اداره‌کل کمیته امداد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، پرپنچی طی سخنانی بیان کرد: مؤسس و فرمانده اصلی فعالیت کمیته امداد شخص امام راحل(ره) بودند که با صدور فرمان تاریخی خود در ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۵۸ زمینه تشکیل کمیته امداد و خدمت به محرومان را فراهم کردند. امیدواریم بتوانیم در این ماه‌های مبارک خدمات خوبی را در راستای کمک به جامعه هدف داشته باشیم.

وی افزود: طرح اطعام مهدوی امسال برای پنجمین سال متوالی از روز میلاد امام زمان(عج) آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد که در این زمینه تاکنون ۳۵۰ آشپرخانه مهدوی فعال شده است. همچنین، در این زمینه و طی سال گذشته تعداد ۲۳۰ هزار سبد کالا، سه میلیون پرس غذا و ۴۵۰ میلیارد تومان کمک شده است که امسال سعی داریم این موارد را با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام دهیم.

پرپنچی بیان کرد: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار را به صورت موردی و دائم تحت پوشش داریم که چهار هزار و ۲۶۶ خانوار از یک یا چند خدمت و ۷۷ هزار خانوار هم به صورت دائم از خدمات کمیته امداد استان استفاده می‌کنند. جمعاً بیش از ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار را حمایت می‌کنیم که تعداد ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ نفر را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال تاکنون در امر ازدواج و جهیزیه تعداد هزار و ۲۵ نفر و در حوزه اجاره و ودیعه مسکن نیز حدود ۳۳ هزار مستأجر را تحت پوشش داریم که در این زمینه ۲۱ هزار و ۷۳۶ مورد اجاره و ودیعه مسکن به مددجویان کمک شد. در حوزه لوازم زندگی نیز تعداد هفت هزار و ۵۰۰ مورد به صورت ضرورتی به مددجویان و نیازمندان کمک کرده‌ایم. در بحث‌های فوریتی معیشتی نیز تاکنون بیش از ۳۰ هزار کمک در اختیار مددجویان قرار داده شده و در زمینه خدمات درمانی نیز ۷۳ هزار و ۲۸۳ کمک در حوزه فرانشیز درمان ارائه شده و هزینه درمان یک هزار و ۱۶ بیمار صعب‌العلاج نیز پرداخت شده است.

پرپنچی گفت: در بحث اشتغال و خودکفایی که از اهداف توانمندسازی کمیته امداد است، طی ۱۱ ماه گذشته، ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال، ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی، دو هزار و ۵۲۵ کمک راهبری شغلی، ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر برای آموزش فنی و حرفه‌ای و ۲۱۴ فروشگاه مجازی ارائه و ایجاد شده تست. همچنین، تعداد مددجویان خودکفا شده ما نیز سه هزار و ۹۴ نفر بوده‌اند. در رابطه با حوزه مسکن و ساختمان مددجویان نیز تاکنون ۱۶۳ مورد خریداری ساختمان و هزار و ۲۲۳ مورد تعمیرات خانه داشته‌ایم و حدود یکصد واحد نیز در حال احداث است. همچنین، تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش نیز ۲۱ هزار و ۹۰۵ نفر و دانشجویان و طلبه‌های تحت پوشش نیز هزار و ۲۲۵ نفر هستند که ارزش خدماتی که تاکنون به ایشان اعطا شده، ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از کانون کمیته امداد نیز شش هزار و ۶۲۳ نفر، تعداد مددجویان زیارتی چهار هزار و ۱۹۸ نفر، تعداد دانش‌آموزانی که در اردو‌های آموزشی کمیته امداد استان تهران شرکت کردند، ۹ هزار و ۳۸۶ نفر، تعداد خدمات مشاوره‌ای به خانواده مددجویان ۱۸ هزار و ۳۹۴ مورد و تعداد مددجویانی که از برنامه آموزش خانواده کمیته امداد استفاده کردند، ۱۹ هزار و ۸۹ مورد است.

رهسپاران ظهور

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز کار‌های ویژه‌ای انجام شده که از جمله می‌توان به توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم‌التحریر شامل کیف، دفتر، خودکار، ماژیک، مداد رنگی و ... اشاره کرد. ضمن اینکه ۲۱ هزار بسته نیز به استان‌های معین اعطا شد. همچنین، در دوره‌های آموزشی طرح یاس ویژه کمک‌های اولیه نیز ۹۱۰ نفر شرکت کردند که شامل دختران ۲۵ تا ۴۰ سال مجرد بود. امسال تعداد چهار هزار نفر نیز در قالب طرح رهسپاران ظهور در مراسم زیارت اربعین شرکت کردند. امسال همچنین، جشنواره باران وحی برگزار و ۲۳ هزار اثر به جشنواره ارائه شد. در حوزه آموزش مهارت‌های استارتاپی نیز تاکنون هشت دوره برگزار شده و در زمینه تفریحی، آموزشی نیز تعداد ۵۴۶ نفر در اردوگاه شهید آوینی حضور پیدا کردند.

صندوق‌های صدقات

پرپنچی در مورد حوزه مشارکت‌های مردمی نیز بیان کرد: تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان تهران ۲۷ هزار و ۹۹ نفر و تعداد حامیان نیز ۷۹ هزار و ۹۰۲ نفر هستند. تعداد صندوق‌های صدقات سطح تهران نیز ۲۴۱ هزار و ۹۳۰ عدد است که تاکنون ۳۱۶ میلیارد تومان در این راستا جمع‌آوری شده است. امسال در طرح حامیان اکرام و محسنین نیز میزان صدقات جمع‌آوری شده، ۷۱ میلیارد تومان و زکات نیز ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. درآمد مبتنی بر نیاز کمیته امداد تهران نیز ۳۱۱ میلیارد تومان بوده و درآمد مراکز نیکوکاری نیز هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بود که کل درآمد حوزه مشارکت‌های مردمی دو هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان بوده است.

اعطای وام کارگشایی

وی اظهار کرد: امسال صندوق امداد ولایت نیز وام کارگشایی را به ۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد اعطا کرده و برای خرید مسکن نیز ۲۵۶ مورد وام اعطا شده است. همچنین، تعداد ۵۰۰ مورد وام نیز به دانشجویان اعطا شده و وام اشتغال نیز دو هزار و ۱۷۲ مورد بوده است. در این زمینه جمعاً ۱۸ هزارو ۵۸۱ مورد وام داده شده که ۳۸۴ میلیارد تومان را شامل می‌شود. همچنین، برخی خدمات دیگر نیز از سوی کمیته امداد تهران انجام می‌شود که در این زمینه ۲۲ هزار و ۵۲۸ نامه از سوی نهاد‌های مختلف به کمیته ارسال شده که تعداد ۲۲ هزار مکاتبه در این رابطه انجام شده است. همچنین، در حوزه اردو‌های جهادی از کار‌های ویژه استان تهران است که تاکنون ۲۱ اردوی جهادی برگزار شده است. همچنین، در راستای خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی نیز ۴۵۳ مورد از این خدمات استفاده کرده‌اند. ۴۵ مورد میز خدمت نیز در نماز جمعه تهران برگزار شده است. همچنین، هر هفته سه‌شنبه‌ها نیز دیدار مردمی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

پرپنچی تصریح کرد: فعالیت ویژه و خوبی که امسال انجام شد، تجلیل از مددکاران بیمارستانی بود. همچنین، کمک‌های خوبی نیز به استان‌های کم‌برخوردار کشور که استان تهران معین آن‌هاست، انجام شده است. در زمینه سیل استان سیستان نیز تاکنون یک و نیم میلیارد تومان کمک نقدی، ۹۰۰ پوشاک و پنج هزار جفت کفش ارسال شده است.


وی بیان کرد: هم‌اکنون در ایام هفته نیکوکاری قرار داریم که در این زمینه و در روز ۱۷ اسفندماه همکاران بنده در میادین اصلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر خواهند شد. همچنین، روز ۱۸ اسفندماه نیز در مراسم نماز جمعه و در مصلا‌های نماز جمعه حضور خواهیم داشت. خیران برای کمک به مددجویان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ و سامانه ۷۳۵۵ با کد ۱۶ و نیز شماره‌گیری یو اس اس دی #۱*۰۲۱*۸۸۷۷* واریز کرده و یا به صورت حضوری به مراکز نیکوکاری و خود دفاتر امداد مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۵۸ حامی از خارج کشور تعداد چهار هزار و ۳۲ یتیم را تحت پوشش دارند، گفت: ۳۱ درصد جمعیت مددجویان تهران سالمندان بوده و ۱.۶ درصد از جمعیت تهران نیز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

انتهای پیام
captcha