استحکام نظام ولایت فقیه؛ دلیل ضرورت حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان
کد خبر: 4202041
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
حجت‌الاسلام پورمحمدی بیان کرد:

استحکام نظام ولایت فقیه؛ دلیل ضرورت حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم به مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: مجلس خبرگان در تعیین رهبر، تقویت جایگاه آن و استحکام نظام ولایت فقیه دارای نقش بوده و به همین دلیل حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مشارکت حداکثری در این انتخابات اظهار کرد: نباید انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نادیده گرفت و به همان اندازه که انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم پراهمیت محسوب می‌شود.

وی افزود: مجلس خبرگان در تعیین رهبری، تقویت جایگاه آن و استحکام نظام ولایت فقیه دارای نقش بوده و به همین دلیل حائز اهمیت است و لذا خیلی جایگاه مهمی دارد ولی چون انتخاباتش هر هشت سال یکبار برگزار می‌شود و وظیفه مستمر لحظه‌ای و پیوسته ندارد و فقط در مقطع و شرایط خاص ایفای نقش می‌کند کمتر در معرض توجه قرار گرفته و ذهن مردم را خیلی به خود مشغول نمی‌سازد.

 دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: رسانه‌ها باید در کنار تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت شرکت پرشور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم تأکید کنند و از اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری بگویند و افکار عمومی را به این سمت سوق دهند.

پورمحمدی گفت: مردم در این کشور نقش مهمی در تصمیم‌گیری دارند؛ هم برای انتخاب رهبر و هم برای انتخاب رئیس جمهور و نمایندگان مجلس بیشترین اثرگذاری را دارند. نباید حق انتخاب را از خود سلب کنیم و نیز به دشمن اجازه ندهیم که ما را مأیوس کند. این نظام با رأی مردم به وجود آمده، حفظ شده و تا به امروز ادامه داشته و ان‌شاءالله از این به بعد هم چنین خواهد بود. انتقادات و اشکالاتی وجود دارد که راه‌حل آن از مسیر صندوق رأی می‌گذرد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha