وحدت کلمه؛ ویژگی متمایز کادر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش
کد خبر: 4200253
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
بهادری‌جهرمی بیان کرد:

وحدت کلمه؛ ویژگی متمایز کادر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش

سخنگوی دولت درباره ویژگی‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: عطوفت، دوستی، وحدت کلمه و اقتدار نظامی ازجمله وجاهت‌های رسمی و ویژگی‌های این ناوگروه محسوب می‌شوند.

علی بهادری‌جهرمیبه گزارش خبرنگار ایکنا، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در همایش ملی «تبیین دستاوردهای ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش» که امروز، 28 بهمن در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش برگزار شد، با اشاره به میهمانی یک روزه در ناوگروه  86 نیروی دریایی ارتش گفت: درباره موفقیت و سربلندی این ناوگروه در طول 8 ماه و 232 روز، ویژگی‌هایی را می‌توان شمرد. فرماندهی نیروی دریایی ارتش در عین تخصص و تجربه و پیشکسوت بودن در حوزه تخصصی خود یک فرمانده مردمی و دوست داشتنی در میان آحاد نیروهای نیروی دریایی است.

وی با اشاره به اهمیت نگاه ما می‌توانیم در این طرح، ادامه داد: این نگاه، یکی از دستاوردهای این حرکت بزرگ بود این نگاه نه‌تنها در امیردریادار ایرانی بلکه در تک‌تک ناوگروه 86 کاملاً مشهود بود. خیلی جالب است آن روزی که میهمانشان بودم، علاقه‌‌مند بودند که عملیات‌های بزرگ و بزرگ‌‌تر را انجام دهند و همواره آماده اجرای عملیات‌ها بودند. بنابراین نگاه ما می‌توانیم در مجموعه‌های مختلف کشور و در حوزه نظامی به‌ویژه نیروی دریایی ارتش زنده و پویا است.


بیشتر بخوانید: 


بهادری‌جهرمی با بیان وحدت کلمه میان کادر ناوگروه 86، بیان کرد: هنگامی که عزیزان نیروی دریایی را در مجموعه‌های مختلف به‌ویژه ناوگروه 86 می‌بینیم، به نظر می‌رسد در میان خانواده خود رفته‌ای؛ مجموعه‌های نظامی صرفاً به دلیل ابعاد اقتدار، نظامی و وجاهت‌های رسمی، شناخته شده‌‌اند اما با وجود تمام این رسمیت‌ها در نیروی دریایی ارتش هرگز مانع عطوفت و دوستی میان خانواده نیروی دریایی نشده است. این وحدت کلمه که هرجا وحدت باشد، پیروزی و موفقیت قرینش خواهد بود، ویژگی متمایز ناوگروه 86 و این دلاورمردان بود.

وی ادامه داد: نکته دیگر، اخلاق شگرف و دوست‌داشتنی امرا و کادر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع یکی از تمایزهای اساسی نیروهای مسلح ما با نیروهای مسلح سایر کشورها است. عملیات رزمی صرفاً یک اقدام نظامی نیست بلکه من این 232 روز را یک دوره تعلیم و تربیت، یک دوره کسب فضایل اخلاقی و رشد فضایل اخلاقی برای کادر ناوگروه 86 یافتم.

بهادری‌جهرمی اضافه کرد: اگر در ابتدای حرکت ناوگروه 86 تک‌تک این افراد، یک متربی اخلاقی بودند، انتهای این دوره هشت ماهه، تک‌تک آنها به یک مربی اخلاق تبدیل شدند البته این در کنار توان، استعدادها و ظرفیت‌های نظامی که پیش از این تعلیم دیده بودند قابل ذکر است. مجموعه نیروی دریایی و نیروهای مسلح همچنان مربی رشد فضایل اخلاقی نیز هستند. این نشان می‌دهد نیروهای مسلح رشدشان در حوزه فضایل اخلاقی و پیشرو بودنشان در این عرصه تنها محدود به هشت سال دفاع مقدس نمانده است. حلقه مفقوده امروزه جامعه بشریت، انسانیت و فضایل اخلاق است.

وی در پایان تأکید کرد: بسیاری از عزیزان این ناوگروه دهه هفتادی‌ها بودند. آنها در آن ایامی که دشمن تلاش می‌کردند در میان نوجوان آشوب و محله ضربه درست کند، از محل همین نوجوانان اقتدار به رخشان کشیده شد.  

انتهای پیام
captcha