جزئیات رقابت انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن در موریتانی
کد خبر: 4199624
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

جزئیات رقابت انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن در موریتانی

مسابقات ملی قرآن موریتانی با هدف گزینش نمایندگان این کشور جهت حضور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان، از دیروز، 23 بهمن‌ماه، آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه خبری «نواکشوط نیوز»، این مسابقات به همت وزارت امور اسلامی موریتانی و با هدف انتخاب نمایندگان این کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان در حال برگزاری است.

در مسابقات امسال، 500 شرکت‌کننده حضور دارند که حدود 90 نفر از آن‌ها در بخش بانوان هستند.

الداه ولد سیدی ولد اعمر طالب، وزیر امور اسلامی و آموزش پایه موریتانی در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات از حضور گسترده در این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته تمجید کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حضور گسترده بانوان در این رقابت‌ها گفت: این مسابقات با هدف انتخاب نمایندگان موریتانی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی قرآن همچون دبی، مالزی، کنیا، کویت و... برگزار می‌شود. 

به گفته وزیر امور اسلامی موریتانی، این مسابقه نقش مکمل را در کنار مسابقه ملی حفظ و درک متون اسلامی «جایزه ریاست جمهوری» ایفا می‌کند.

ولد سيد الحاج، رئیس هیئت‌ داوران مسابقه نیز به نوبه خود از شفافیت مسابقه به همه شرکت‌کنندگان اطمینان داد و بر نقش مهم این مسابقات در اهتمام به آموزش قرآن و علوم آن تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha