تحریم آمریکا برای نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری
کد خبر: 4199097
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

تحریم آمریکا برای نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری

واشنگتن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه سربازانی از ارتش رژیم صهیونیستی است که در کرانه باختری نسبت به اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان، قانون را اجرا نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از منابعی تأیید کرد که ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعمال تحریم علیه آن دسته از سربازان ارتش اسرائیل که در کرانه باختری است که قانون را علیه خشونت شهرک‌نشینان نسبت به فلسطینی‌ها اجرا نمی‌کنند.

یک گزارش داخلی مربوط به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اگر دولت آمریکا تا 60 روز آینده پاسخی به یک سری اتهامات علیه سربازان و یگان‌های ارتش اسرائیل در کرانه باختری دریافت نکند، تحریم‌هایی را علیه سربازان و فرماندهان ارتش اسرائیل اعمال خواهد کرد.

در همین رابطه رادیو تلویزیون اسرائیل گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چندین بار به اسرائیل نسبت به عدم اجرای قانون علیه خشونت شهرک‌نشینان نسبت به فلسطینیان هشدار داده است، اما پاسخی که از سوی تل‌آیو داده شده، رضایت‌بخش نبوده است.

به گزارش رادیو تلویزیون، اسرائیل تهدیدهای دولت بایدن را جدی می‌گیرد، زیرا دولت آمریکا خود را برای امکان گسترش تحریم‌ها آماده می‌کند که مقامات ارتش، اعضای کنست و وزرا را هم شامل می‌شود.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود با همکاری دادستانی نظامی، جلسه‌ای در این زمینه برگزار شود تا چگونگی جلوگیری از گسترش این وضعیت مشخص شود.

در اول ژانویه، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن، امکان اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی که به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی حمله می‌کنند داده می‌شود. همچنین چهار نفر از شهرک‌نشینان افراطی را در لیست سیاه قرار می‌دهد.

این فرمان اجرایی، صدور تحریم‌های مالی و محدودیت‌های روادید را علیه افرادی که مشخص می‌شود به فلسطینی‌ها حمله کرده، یا به وحشت انداخته‌اند و یا اموال آن‌ها را مصادره کرده‌اند، مجاز می‌سازد.

آمریکا بر این باور است که وضعیت در کرانه باختری، به ویژه میزان بالای خشونت توسط شهرک‌نشینان افراطی و تخریب اموال، به سطوح غیرقابل تحملی رسیده است و تهدیدی جدی برای صلح، امنیت و ثبات در منطقه است.

انتهای پیام
captcha