اعتراض مسلمانان آمریکا به بایدن به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4197708
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

اعتراض مسلمانان آمریکا به بایدن به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی

معترضان به سیاست دولت جو بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی، در تجمعی اعتراضی و در حالی که تابلوهای علیه بایدن در دست داشتند، خواستار کنار رفتن او از قدرت شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه مونت کارلو، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به عنوان بخشی از یک تور انتخاباتی به منظور آماده‌سازی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، از ایالت میشیگان بازدید کرد، جایی که تعداد زیادی از معترضان در انتظار او بودند و به خاطر حمایتش از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از او انتقاد کرده و علیه او شعار دادند.

ده‌ها مسلمان و عرب آمریکایی با در دست داشتن تابلوهایی با مضامین «بایدن را رها کن» و «خوش آمد نمی‌گوییم» در سالن مدرسه‌ای در دیربورن، میشیگان جمع شدند و در آنجا سخنرانی‌های آتشین ایراد کردند، شعار دادند و رئیس جمهور جو بایدن را به خاطر ایستادن در کنار اسرائیل در جنگ علیه اسرائیل محکوم کردند.

سفر بایدن به میشیگان به عنوان تجلیل از تصمیم اتحادیه کارگران خودرو برای حمایت از تلاش‌های او برای کسب یک دوره جدید ریاست‌جمهوری انجام شد، اما این سفر با اعتراض عرب‌ها و مسلمانان آمریکایی که یک گروه رأی‌دهنده در این ایالت را تشکیل می‌دهند، همراه شد.

معترضان از بایدن خواسته بودند که برای آتش بس در غزه اقدام کند. همچنین با درخواست حضور در کمپین انتخاباتی او مخالفت کردند.

اگرچه بایدن قبل از عزیمت به میشیگان گفت که برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری و بازگشت اسرای اسرائیلی در غزه تلاش می‌کند، اما گزارش رسانه‌ها حاکی است که حدود 100 تظاهرکننده به سمت مقر اصلی که بایدن در آنجا سخنرانی داشت، راهپیمایی کردند.

از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر 2023، بایدن از طرح درخواست از اسرائیل برای آتش‌بس خودداری کرده و دولت او همچنان هزاران تن سلاح و مهمات به اسرائیل می‌فرستد؛ امری که خشم گسترده مسلمانان و اعراب آمریکایی را برانگیخته است.

انتهای پیام
captcha