انقلابی در فلسطین و سراسر جهان در حال رخ دادن است
کد خبر: 4197231
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
فعال رسانه‌ای آمریکا:

انقلابی در فلسطین و سراسر جهان در حال رخ دادن است

مجری پرس تی‌وی و فعال رسانه‌ای آمریکا در وبینار طوفان الاقصی با عنوان «نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین» تأکید کرد که با توجه به حوادثی که در نوار غزه اتفاق افتاده، انقلابی در این منطقه و در سراسر جهان در حال رخ دادن است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب، مرضیه هاشمی، مجری پرس تی‌وی و فعال رسانه‌ای آمریکا در وبینار طوفان الاقصی با عنوان «نقش بانوان در مقاومت اسلامی و فلسطین» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، نسبت به ادعای نهادهای بین‌المللی در باره حقوق بشر و حقوق زنان ابراز تأسف کرد.

وی گفت: جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی همواره درباره حقوق بشر و حقوق زنان صحبت می‌کنند؛ اما تاکنون چند زن فلسطینی کشته شده است؟ درباره آن‌ها چه می‌گویند؟ چند کودک کشته شده است؟ این واقعیتی برای همه است.

فعال رسانه‌ای آمریکایی افزود: زنان فلسطینی بسیار شجاع هستند. آن‌ها از 75 سال پیش در زمان فاجعه نکبت تاکنون داستان زندگی خود و ریشه خود را زنده نگه داشتند و به نسل‌های بعدی خود انتقال دادند.

وی تأکید کرد که کودکان فلسطینی اکنون عاشق فرهنگ و مردم و مذهب خود هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد که 75 سال پیش اسرائیل تلاش کرد فلسطینیان را از سرزمین خود بیرون کند و به نقاط مختلف جهان بفرستد؛ اما آن‌ها هنوز ایستاده‌اند و این نشان از قدرت و اعتقاد آن‌هاست.

وی افزود: «می‌توانیم بگوییم که در فلسطین و در سراسر جهان انقلابی در حال رخ دادن است. مردم از کشورهای دیگر بیدار شدند و قدرت زنان فلسطینی را می‌بینند و تحت تأثیر آن‌ها قرار می‌گیرند.»

وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی این جنایات علیه زنان فلسطینی را برای راحتی زنان اسرائیلی انجام داد؛ اما اکنون می‌بینیم که زنان اسرائیلی مجبورند برای حفاظت از جان خود بجنگند.

مجری پرس تی‌وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان فلسطینی به آنچه انجام می‌دهند، اعتقاد کامل دارند و هر کاری بتوانند انجام می‌دهند تا هر چه بر آن‌ها اعمال شده را از بین ببرند.

انقلابی در فلسطین و سراسر جهان در حال رخ دادن است

مردم غزه برای هدف خود متحد هستند

امیناتا امبولالیسیکا، فعال بین‌الملل زامبیا نیز در این وبینار، بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه تاکید کرد.

وی گفت: نباید برای اینکه از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم حتماً مسلمان یا عرب باشیم، بلکه فقط باید انسان باشیم. ما وظیفه داریم که درباره غزه صحبت کنیم. خداوند در قیامت از ما خواهد پرسید که در زمان جنگ غزه چه کردی؟

وی تأکید کرد: ما باید پرچم فلسطین را در همه جهان برافراشته کنیم و تا زمان آزادی آن همواره درباره این سرزمین صحبت کنیم. شعار ما آزادی فلسطین است.

فعال بین‌الملل زامبیا خاطرنشان کرد: غزه به ما نشان داد که هیچ پیروزی و موفقیتی بدون قربانی کردن به دست نمی‌آید. ایمان در این رابطه بسیار مهم است. غزه به ما معنای مردمی بودن در قرآن را می‌آموزد.

وی همچنین به حجاب زنان فلسطینی اشاره کرد که همچنان که خانه‌های آن‌ها بمباران می‌شود اما حجاب خود را حفظ می‌کنند و دین و مذهب خود را فراموش نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برخی کشورها از ترس آمریکا از فلسطین حمایت نمی‌کنند؛ اما کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران که از هیچ چیزی نمی‌ترسد در کنار فلسطین ایستاده است. حزب‌الله لبنان و سید حسن نصرالله نیز از این سرزمین حمایت می‌کنند.

امبولالیسیکا همچنین بر اهمیت رسانه در جنگ غزه تأکید کرد و گفت: در نواره غزه اینترنت قطع شده اما همه مردم سراسر جهات از اتفاقات و حوادث این منطقه خبر دارند و هشتگ‌های مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: غزه همچنین اهمیت اتحاد را نشان داد. مردم غزه متحد هستند و برای یک موضوع ایستاده‌اند که آن آزادی سرزمینشان است. مهم نیست دشمن چقدر آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، آن‌ها متحد هستند و اتحاد آن‌ها از بین نمی‌رود.

این فعال بین‌المللی تأکید کرد که دشمن ما آمریکا و اسرائیل است و ما شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را تا نابودی آن‌ها ادامه خواهیم داد و فلسطین قطعاً پیروز خواهد شد.

وی در پایان گفت: بیشتر مردم غزه خانواده‌های خود را از دست داده‌اند، مادران فرزندان خود را از دست داده‌اند اما آن‌ها صبور هستند. غزه آزاد می‌شود، فلسطین آزاد می‌شود، قدس آزاد و پرچم فلسطین در بالاترین مکان برافراشته می‌شود.

انقلابی در فلسطین و سراسر جهان در حال رخ دادن است

زنان فلسطینی بر اعتقادات خود محکم ایستاده‌اند

همچنین معصومه صادق، فعال فرهنگی بین‌الملل غنا نیز در وبینار طوفان الاقصی گفت که زنان فلسطینی اکنون در شرایط سختی هستند و آن‌ها همواره در میان جنگ بودند.

وی افزود: «زنان فلسطینی در چنین شرایطی فرزندان، همسران و خانواده خود را از دست داده‌اند اما همچنان از اعتقادات و سرزمین خود دفاع می‌کنند.

فعال فرهنگی بین‌الملل غنا همچنین به نقش مهم زنان در اسلام از جمله حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) که همواره تلاش زیادی برای اسلام کرده‌اند، اشاره کرد.

وی گفت: علیرغم اینکه زنان روحیه حساسی دارند، زنان در فلسطین در خون و جنگ هستند و با این حال بر اعتقادات خود محکم ایستاده‌اند.

صادق در پایان خاطرنشان کرد: حداقل کاری که ما زنان می‌توانیم برای آزادی آن‌ها و برقراری صلح در فلسطین انجام دهیم، این است که دعا کنیم. زنان در سراسر جهان می‌توانند برای حمایت از فلسطین به گوش جهان برسانند که در این منطقه چه می‌گذرد.

انقلابی در فلسطین و سراسر جهان در حال رخ دادن است

زنان فلسطینی در تظاهرات‌ها و انجمن‌های مختلف حضور پررنگی دارند

زینب الزهرا، فعال فرهنگی بین‌الملل اندونزی نیز در این وبینار بیان کرد که یمن اولین کشور در خاورمیانه است که برای دفاع از فلسطین به پا خاست.

وی افزود: یمن، فقیرترین کشور عربی است؛ اما جرأت داشت تا صدای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود را بدون ترس از ایالات متحده و انگلیس بلند کند.

الزهرا در رابطه با نقش زنان فلسطینی از آغاز درگیری بین فلسطین و اسرائیل، گفت: زنان فلسطینی از زمانی که استعمارگران انگلیسی منطقه را به دو قسمت برای مسلمانان فلسطینی و آوارگان یهودی تقسیم کردند، فاجعه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند که بعداً در سال 1948 اسرائیل تأسیس شد.

وی ادامه داد: «در سال 1844 زنان فلسطینی برای اولین بار در کنار مردان در تظاهرات علیه اولین شهرک‌های یهودی در نزدیکی شهر عفوله شرکت کردند. بین سال‌های 1900 و 1910، زمانی که منطقه فلسطین (که اردن کنونی را شامل می‌شود) تحت حکومت عثمانی قرار داشت، زنان عرب انجمن‌های متعددی را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان‌ها بیشتر در شهرهای بزرگ‌تر و به ویژه در شهرهایی با جمعیت زیاد مسیحی مانند یافا، بیت‌المقدس، حیفا و عکا شکل گرفتند. در سال 1917، آن‌ها در تظاهرات بزرگ در زمان اعلامیه بالفور شرکت کردند، هیئتی 14 نفره تشکیل دادند و خواستار لغو اعلامیه بالفور و توقف مهاجرت یهودیان به فلسطین شدند.

فعال فرهنگی بین‌الملل اندونزی در ادامه گفت که در سال 1921، زنان فلسطینی جامعه خود را به عنوان انجمن زنان عرب مستقر در قدس سازماندهی کردند تا تظاهراتی را علیه شهرک‌های یهودی‌نشین فلسطینی ترتیب داد.

وی گفت: به دلیل کمبود بودجه و فشارهای اجتماعی و سیاسی که بر زنان انجمن زنان عرب وارد شد، پس از دو سال فعالیت این گروه متوقف شد. در همین راستا زنان یک «کمیته نجات» برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به منظور احیای آن تشکیل دادند.

الزهرا با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی از زنان در شورش‌های سال 1929، افزود: پس از ایجاد اسرائیل در سال 1948، مشارکت زنان فلسطینی در اپوزیسیون به دلیل نظم اجتماعی سختگیرانه در جامعه آن زمان تقریباً وجود نداشت.

وی در رابطه با حجاب زنان فلسطینی گفت: زنان در کرانه باختری از حجاب به عنوان نمادی علیه اشغالگری اسرائیل استفاده می‌کنند. زنان فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی از حجاب به عنوان هویت خود استفاده می‌کنند.

این فعال فرهنگی اندونزی تأکید کرد که حجاب فقط نماد سیاسی نبود. قبل از شروع انتفاضه اول (1987-1993)، حجاب بخشی از قانون پوشش زنان مسن فلسطینی و نمادی از عفت و احترام محسوب می‌شد.

انتهای پیام
captcha