از هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه تا ادامه حملات حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیلی
کد خبر: 4196291
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
با تحولات فلسطین

از هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه تا ادامه حملات حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیلی

مدیر دفتر سازمان ملل در امور انسانی در غزه اعلام کرد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در غزه در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جورجیوس پتروپلوس، مدیر دفتر سازمان ملل در امور انسانی در غزه اعلام کرد که تأسیسات پزشکی و انسانی غزه باید مورد حمایت قرار بگیرند.

پتروپلوس با اشاره به خطر قحطی در نوار غزه تأکید کرد: پس از چندین هفته جنگ، خطر قحطی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در غزه تهدید می‌کند.

مدیر دفتر سازمان ملل در امور انسانی در غزه ضمن اشاره به لزوم توقف جنگ علیه این باریکه افزود: اکنون هر شخصی در غزه به کمک نیاز دارد و جنگ باید متوقف شود.

پتروپلوس با اشاره به لزوم ورود بدون قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ادامه داد: کمک‌ها و مواد غذایی باید به صورت آزاد به نوار غزه وارد شوند. تنها می‌توانیم یک‌سوم نیاز ساکنان نوار غزه به آب آشامیدنی سالم را تأمین کنیم.

در همین رابطه هلال احمر فلسطین خواهان حمایت جامعه بین‌الملل از مقرهای این سازمان و کادر آن در شهر خان‌یونس شد. همچنین هلال احمر فلسطین تأکید کرد که محاصره و بمباران نوار غزه جان کادر این سازمان، زخمی‌ها، بیماران و آوارگان حاضر در مقر هلال احمر واقع در خان‌یونس را به خطر انداخته است. علاوه بر این بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر فلسطین، یک آواره فلسطینی در محوطه بیمارستان امل در خان‌یونس به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه

جامعه بین‌المللی از کشتار عمدی غیرنظامیان در غزه جلوگیری کند

سازمان دیده‌‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جامعه بین‌المللی باید درخواست‌ها برای توقف کشتار عمدی غیرنظامیانی که در غزه از گرسنگی توسط رژیم صهیونسیتی جان خود را از دست می‌دهند، در نظر بگیرد.

در این بیانیه آمده است ارتش رژیم اسراییل به سوی فلسطینی‌‌هایی که در نوار غزه و مناطق شمالی آن منتظر کمک‌های بشردوستانه بودند، تیراندازی کرد که منجر به شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

در بیانیه مذکور این جنایت هولناک اشغالگران قدس محکوم و تأکید شد: محدودیت ورود و توزیع کمک‌های بشردوستانه به غزه از سوی اسراییل بخشی از راهبرد آن برای گرسنگی و وحشت غیرنظامیان است.

به گزارش آناتولی، بحران انسانی مردم فلسطین که در نتیجه قحطی ناشی از تجاوز صهیونیست های اشغالگر در نوار غزه با آن مواجه شده‌اند، عواقب ناگواری داشته است و جامعه و نهادهای بین‌المللی همچنان به درخواست‌ها مبنی بر جلوگیری از کشتار غیرنظامیان در غزه بی توجه هستند، بحرانی که جان فلسطینی‌ها را با تهدید جدی مواجه کرده است.

ارتش رژیم صهیونسیتی عمدا از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در نوار غزه استفاده کرده و این کار را با ممانعت از رسیدن کمک‌ها به این مناطق و همچنین کشتار مردمی که منتظر کمک هستند، انجام داده است. کمک‌های ارسالی به منطقه بسیار محدود است. این اقدامات بخشی از نسل‌کشی مداوم صهیونیست‌های اشغالگر علیه مردم نوار غزه است.

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه

اختلاف نظر شدید اولمرت با بن گویر

با تداوم شکست‌های رژیم صهیونیستی در آزادسازی اسیران صهیونیست نزد مقاومت در غزه، درگیری و تنش میان مسؤولان صهیونیست ادامه دارد.

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی باید جنگ را فوراً متوقف کند و اسیران صهیونیست را از غزه بازگرداند.

همچنین اولمرت با اشاره به اشتباهات محاسباتی نتانیاهو تأکید کرد: من اگر اکنون نخست‌وزیر بودم اعلام نمی‌کردم که حماس را نابود خواهم کرد.

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به ایتمار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسییل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی این رژیم و اقدامات آنان گفت: بن گویر دشمن ما است و همراه با اسموتریچ خواهان نسل‌کشی جمعی فلسطینیان هستند.

بن گویر نیز در واکنش به اولمرت بیان کرد: اولمرت یک فرد شکست‌خورده و لکه ننگی بر فهرست نخست‌وزیران ما است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اولمرت به دلیل برنامه وی برای رویارویی با مبارزان فلسطینی در غزه و کرانه باختری به او حمله می‌کند.

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه

آشفتگی نتانیاهو در برابر رأی دیوان لاهه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تلویزیونی با حمله به حکم دیوان دادگستری بین‌المللی در روز جمعه در تایید شکایت آفریقای جنوبی از نسل کشی اسراییل در نوار غزه از ادامه جنگ تا تحقق اهداف این رژیم در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه حوادث وحشتناکی برای ما در هفت اکتبر روی داده و آن روزها را فراموش نخواهیم کرد، گفت: مصمم به تحقق بخشیدن به همه اهداف جنگ هستیم، هیچ جایگزینی جز پیروزی قاطع و بازگرداندن اسرای‌مان از نوار غزه وجود ندارد.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت: نتانیاهو با تأکید بر اینکه ما حق داریم از خودمان دفاع کنیم و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع از این کار شود، مدعی شد: کشتار آتی در حق فرزندان ما تنها مساله زمان است لذا باید حماس نابود شود.

وی با اشاره به اینکه دستور دادم تا برنامه صنایع دفاعی‌مان فعال‌تر شود تا بیش از پیش به خودمان متکی باشیم، تصریح کرد: هرگونه تحقیقاتی باید پس از پایان جنگ انجام شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روابط با مصر به خوبی مدیریت می‌شود و هر کشوری منافع دارد که نگران آن است، گفت: از سخنانی که درخصوص قطر گفتم، عقب‌نشینی نمی‌کنم.

نتانیاهو با تأکید بر اینکه از هرگونه فشار علیه حماس عقب‌نشینی نمی‌کنم و قطر می‌تواند دست به این اعمال فشار بزند، گفت: دوحه میزبان رهبران حماس است و لذا می‌تواند درخصوص اسرا اعمال فشار کند.

وی با ادعای اینکه موضع ما همچنان درخصوص عدم ساخت شهرک‌ها در غزه پابرجاست، ادعا کرد: هدف ما نابود کردن قدرت حماس است، نمی‌توان اجازه داد نیروی مسلحی در غزه باقی بماند، جنگ پیش از تکمیل این ماموریت، پایان نخواهد یافت.

نخست‌وزیر اسراییل گفت: دیوان بین‌المللی دادگستری ما را وادار به پایان دادن به جنگ نکرد.

نتانیاهو با بیان اینکه تظاهرات خانواده‌های اسرا سودی ندارد و تنها مطالبات حماس را افزایش داده و بازگرداندن آنها را به تاخیر می‌اندازد، گفت: دیوان لاهه هیچ حکمی برای توقف جنگ صادر نکرد، ما به عمل بر اساس منافع خود ادامه می‌دهیم.

قضات دیوان لاهه بعدازظهر روز گذشته، جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که دادگاه امروز رای خود را در مورد امکان اعمال تدابیر فوری علیه اسراییل در پی اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی در جنگ علیه غزه صادر خواهد کرد.

این دادگاه در پایان جلسه خود به اسراییل دستور داد تا «تمامی ظرفیت‌هایش» را برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در غزه، در راستای اجرای تعهدات کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی به کار گیرد؛ دادگاه در حکم صادره خود خواستار آزادی فوری همه اسرا شد.

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه

نماینده مجلس لبنان: امنیت با تحمیل هزینه به ما محقق نخواهد شد

محمد رعد، نماینده پارلمان لبنان و رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت اعلام کرد: مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی ایستاده و به صورت عملی و در میدان نبرد به آن گفته است در محاسبات دچار اشتباه نشود و دیوانگی خود را از جایی به جایی دیگر و به سوی لبنان روانه نکند، زیرا گورستان‌های لبنان در انتظار آن است.

رعد با تأکید بر آمادگی مقاومت اسلامی لبنان برای رویارویی در دورترین فاصله‌ها تصریح کرد که دشمن تاکنون بخش کوچکی از آمادگی مقاومت لبنان را دیده و مقاومت آماده است تمامی توان خود را به دشمن نشان بدهد.

وی اقدامات حزب‌الله در جنوب لبنان را در وهله نخست در راستای دفاع از لبنان، منافع ملی و حاکمیت آن دانست و افزود: دشمن اسرائیلی در تحقق هدف‌های سیاسی مطرح‌شده خود شکست خورده و این شکست، صفوف سیاسی، نظامی و امنیتی آن را به هم ریخته است. در فضای داخلی رژیم غاصب نیز تفرقه و اختلاف نظر وجود دارد، نه اتحاد.

رعد ادامه داد: هیچ امنیتی با تحمیل هزینه به ما تامین نخواهد شد و هیچ توافق بین‌المللی و منطقه‌ای که ثبات، حاکمیت و حق ما در سرزمینمان و همچنین موقعیت‌هایی را که ما تصمیم بر آن می‌گیریم و آن را برمی‌گزینیم در نظر نگیرد وجود نخواهد داشت.

هشدار سازمان ملل درباره قحطی در غزه

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت فلسطین در غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، ساعت ۲:۳۵ عصر امروز شنبه، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را در پادگان «زبدین» واقع در مزارع اشغالی شبعا با موشک «فلق ۱» هدف قرار داده‌اند و به نظامیان و تجهیزات ارتش رژیم صهیوینستی در این مرکز آسیب وارد کرده است.

همچنین تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در موضع نظامی صهیونیستی «البحری» واقع در شمال اراضی اشغالی از سوی رزمندگان حزب‌الله لبنان با تسلیحات مناسب هدف گرفته شد.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان «شومیرا» با موشک هدف قرار داده و به آنان آسیب مستقیم وارد کرده است.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که از بیم نفوذ پهپادی از سمت لبنان آژیر هشدار در الجلیل علیا به صدا درآمده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «بلیدای شرقی» در برابر موضع صهیونیستی «البیاض» و همچنین اطراف شهرک‌های راشیا الفخار و الهباریه را گلوله‌باران کرد.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک عیتا الشعب و اطراف شهرک‌های بلیدا و مروحین را هدف قرار دادند.

کمی پیش‌تر نیز حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلاور و شریف آن، پایگاه «خربه ماعر» رژیم صهیونیستی را با سلاح موشکی در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح امروز به صورت مستقیم هدف قرار داده است.

انتهای پیام
captcha