حضور جمشید هاشم‌پور در فیلم فجر با «پرواز 175»
کد خبر: 4196172
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

حضور جمشید هاشم‌پور در فیلم فجر با «پرواز 175»

جمشید هاشم‌پور در جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر با فیلمی دفاع مقدس «پرواز 175» حضور خواهد داشت.

«پرواز 175»

به گزارش ایکنا، فیلم سینمایی «پرواز 175» نویسندگی و کارگردانی محمدحسین حقیقت و تهیه‌کنندگی سعید شرفی‌کیا و با سرمایه گذاری موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» از آن دست آثاری است که نگاهی قدسی و فرازمینی به موضوع هشت سال دفاع مقدس دارد. فیلم‌هایی از این دست به دلیل شاعرانگی خاصی که دارند مخاطبان ویژه خودش را هم دارد.

بنا به این گزارش، «پرواز 175» در تهران و آبادان به تولید رسیده و با اتمام مراحل فنی، آماده اکران در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده است. این فیلم سینمایی محصول موسسه تبیان است.

قصه فیلم «پرواز ۱۷۵» از آنجا آغاز می‌شود که کودکی جنوبی یک ماهی صید می‌کند. در داخل شکم این ماهی، انگشتری است که مشخص می‌شود به شهیدی مفقودالاثر تعلق دارد. در ادامه حوادثی رخ می‌دهد تا این انگشتر به دست مادر آن شهید که سال‌ها چشم‌به‌راه خبری از فرزندش است برسد. در خلاصه داستان این اثر هنری آمده است: «پرواز ۱۷۵» روایتی است از قصه پرغصه مادری که گوهر وجودش را به آب‌های خروشان اروند به ودیعه سپرده و اینک با گذشت قریب به چهل سال، ارمغانی از سوی فرزندش، در بستر داستانی لبریز از اتفاق و احساس به او رسیده است.

در میان بازیگران معرفی شده برای این فیلم، نام جمشید هاشم‌پور ستاره‌ سال‌های دور سینمای ایران یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند. نام جعفر دهقان، رضا توکلی، اتابک نادری و ثریا قاسمی دیگر بازیگران این فیلم را رقم می‌زند. فیلمبرداری این کار در اهواز و آبادان انجام گرفته است. بخش‌های مربوط به تهران این فیلم سینمایی در یک آسایشگاه گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha