اجلاسیه شهدای اطلاعات برگزار می‌شود
کد خبر: 4195758
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

اجلاسیه شهدای اطلاعات برگزار می‌شود

اجلاسیه بزرگداشت شهدای اطلاعات و سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن باقری 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

شهید حسن باقری معجزه دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری اجلاسیه بزرگداشت شهدای اطلاعات و سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن باقری امروز 4 بهمن‌ماه، با حضور سرتیپ پاسدار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در سالن جلسات رضویه سازمان بسیج برگزار شد.

حسین معروفی در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای اطلاعات دوران دفاع مقدس و پس از آن اظهار کرد: در بین مجاهدان دوران جنگ یکی از پرزحمت‌ترین مجاهدت‌ها مربوط به بچه‌های اطلاعات عملیات بود. نیروهای اطلاعات تا عمق دشمن نفوذ کرده و راه را برای پیشروی رزمندگان باز می‌کردند. البته برای رسیدن به منابع اطلاعاتی شهدای عزیزی را نیز تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: امروز با ترویج فرهنگ مقاومت می‌توان برای جامعه مصونیت ایجاد کرد. مردم ما در مکتبی پرورش یافتند که خود را مطیع ولایت و انقلاب می‌دانند. در این میان شهدا همانند قطب‌نما عمل می‌کنند و مسیر راه را به ما نشان می‌دهند. همچنین شهدا هنرمندان بزرگی هستند زیرا روشی که برای هدایت بخشی برگزیدند بسیار هنرمندانه است.

سردار معروفی با بیان اینکه بزرگترین معجزه انقلاب، شهدا هستند تصریح کرد: شهدا با خداوند معامله کردند و تا ابد نامشان ماندگار شد. به جرئت می‌توان گفت شهدا معجزات انقلاب اسلامی هستند و در این میان شهید حسن باقری بزرگترین معجزه در این حوزه هست. وی کار خود را با روزنامه‌نگاری آغاز کرد اما با شروع جنگ تبدیل به یکی از طراحان اصلی دفاع مقدس شد. درایت و هنر شهید باقری در هدایت جنگ نشئت گرفته از ولایت پذیری او بود؛ برای همین باید این شهید بزرگوار را همانند یک الگو و نماد در جامعه تبلیغ کرد.

وی ادامه داد: مسئولیت کنگره‌ها و بزرگداشت‌های بسیج با سازمان بسیج است و خوشحالیم که از سال 1401 تا به امروز توانستیم 315 یادواره شهدا را برگزار کنیم. البته این مسیر باید با جدیت ادامه پیدا کند. در ضمن 227 کتاب با محوریت شهدای انقلاب توسط بسیج چاپ شد و 30 جلد کتاب هم آماده چاپ است.

سردار معروفی با بیان اینکه اجلاسیه 9 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد گفت: نهم بهمن روز اطلاعات عملیات سپاه است؛ بنابراین بهترین زمان برای برگزاری این مناسبت همین روز است. امسال اجلاسیه به صورت ملی برگزار خواهد شد و علاوه بر تهران 31 استان نیز میزبان این اجلاسیه هستند. مراسمی که در تهران برگزار خواهد شد شکلی متفاوت خواهد داشت چون ما در برنامه‌هایی که برگزار می‌کنیم تلاش داریم از کلیشه دور بوده و هنرمندانه برگزار کننده رویداد مورد نظرمان باشیم.

وی تصریح کرد: در اجلاسیه شهدای اطلاعات خانواده شهدا نیز حضور دارند؛ البته این اجلاسیه در طول سال از خانواده شهدا سرکشی می‌کند. نگاه به شهدا از هر زاویه‌ای مقدس است؛ حتی افرادی که تأکید ملی دارند نیز به شهدا نگاهی مقدس‌ دارند. در تاریخ این سرزمین جنگ‌های مختلفی رخ داده و خاک ما بارها به اشغال درآمده است اما رزمندگان اسلام به واسطه انقلاب اسلامی توانستند در جنگ به پیروزی برسند؛ در این میان بچه‌های اطلاعات عملیات نقش مهمی در این پیروزی داشتند.

این رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: رسانه بیشترین سهم را در ترویج فرهنگ شهدا دارد برای همین از همه رسانه‌های متعهد تقاضا داریم از کمک‌های لازم دریغ نکنند. در ادامه به شمارش معکوس برای نابودی رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنم. این رژیم هر جنایتی که انجام می‌دهد قدمی دیگر به سوی نابودی است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در پایان این جلسه تأکید کرد: استعمار داعش را به وجود آورد تا رژیم صهیونیستی دیگری را در منطقه ایجاد کند اما با تلاش بزرگمردی چون حاج قاسم نقشه‌ آنها خنثی شد. راه حاج قاسم ادامه داشته و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha