اجرای رزمایش عفاف و حجاب دختران حاج قاسم
کد خبر: 4192501
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

اجرای رزمایش عفاف و حجاب دختران حاج قاسم

گروه جهادی چهارشنبه‌های زهرایی شهرستان قم طی اجرای پویش دختران حاج قاسم نسبت به ارائه خدمات حجاب و عفاف به دختران و بانوان این شهرستان اقدام می‌کند.

اجرای رزمایش عفاف و حجابحافظان حریم حرم در ایام مختلف سال به ویژه ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و مقارن با چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، پویش دختران حاج‌قاسم را با همکاری قرارگاه ۱۹ دی قم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می کنند.

در این پویش صدها نفر از دختران و مادران، با آرمان‌های سردار دل‌ها تجدید پیمان کرده و عهد بستند که در مقابله با دشمنان از «چادر» به‌عنوان تاج بندگی الهی و امانت حضرت فاطمه زهرا(س) بیش‌ از پیش محافظت کنند.

همچنین، در این پویش با دعوت از تعدادی از مادران و دختران به رعایت پوشش مناسب، از آن‌ها با اهدای هدایای فرهنگی و متبرک تقدیر و تجلیل شد. در این پویش رویداد‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اردو‌های تربیتی برای تعالی دختران ایران اسلامی با هدف پرورش و تربیت دختران به عنوان کنشگران اجتماعی و فرماندهان میدان‌های جهاد فرهنگی برگزار می‌شود.

زهرا حسینی‌یزدی، مسئول گروه جهادی چهارشنبه‌های زهرایی در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های ویژه این گروه جهادی در حوزه حجاب و عفاف با عنوان دختران حاج قاسم پرداخت و اظهار کرد: طی اجرای این برنامه، اعضای گروه جهادی چهارشنبه‌های زهرایی که زیر مجموعه قرارگاه 19 دی شهرستان قم است، با اعطای هدیه به دختران کم‌حجاب و تبیین مبانی عفاف و حجاب برای ایشان، زمینه را برای درک  ایشان از حجاب و عفاف اسلامی فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی ایام ولادت حضرت زهرا(س) و سالروز شهادت شهید سلیمانی، پویش دختران حاج قاسم را در مسجد مقدس جمکران برگزار کردیم که دختران و بانوان حاضر در این مکان مقدس را با عناوینی همچون «یا فاطمه سربند سلیمانی‌ها است، شهیدی مثل پدر، هم‌نفس با زهرا(س) و همقدم با زهرا(س)» آشنا کردیم.

مسئول گروه جهادی چهارشنبه‌های زهرایی ادامه داد: طی اجرای این طرح که حدود چهار ساعت و با عنوان «مهربانی» در مسجد جمکران تداوم داشت، به 150 نفر از بانوان و دختران هدایای ویژه حوزه حجاب اعطا شد و 30 دختر دهه هشتادی نیز به امر پوشش اسلامی حجاب تشویق شدند.    

حسینی بیان کرد: اجرای گروه سرود دختران زهرایی با عنوان «دختران حاج قاسم» از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی این گروه جهادی پیگیری شد. همچنین، طی رزمایش دیگری که در میدان آستان قم و در حریم حرم حضرت معصومه(س) اجرا شد، با اعطای اقلام فرهنگی از جمله وصیتنامه شهید سلیمانی و هدایای ویژه، تعداد زیادی از دختران و بانوان کم‌حجاب و بدحجاب به رعایت حجاب و عفاف اسلامی تشویق شدند.

وی با بیان اینکه پویش دختران حاج قاسم به صورت همزمان در 25 نقطه از شهرستان قم اجرا شده است، گفت: طی اجرای این برنامه، 25 نقطه از شهرستان قم که از لحاظ حجاب و عفاف در وضعیت مناسبی قرار نداشتند، شناسایی شده و برنامه ویژه دختران حاج قاسم برای ایشان اجرا شد.

مسئول گروه جهادی چهارشنبه‌های زهرایی با اشاره به اینکه این برنامه معنوی و اعتقادی با حضور بیش از 40 نفر از بانوان جهادی زیرمجموعه گروه چهارشنبه‌های زهرایی اجرا می‌شود، بیان کرد: بیش از 10 نفر از اعضای گروه پیش از همکاری با قرارگاه جهادی 19 دی و گروه چهارشنبه‌های زهرایی در زمره دختران کم‌حجاب قرار داشتند که پس از آشنایی با گروه، حجاب خود را به خوبی رعایت کرده و خود از اعضای گروه شدند.

وی تصریح کرد: طی اجرای این پویش معنوی، بسته‌های حاوی گیره روسری و کتاب با موضوع ترغیب به حجاب و عفاف در میان دختران کم‌حجاب و بدحجاب توزیع می‌شود که در این زمینه نیز میزهای مهربانی تشکیل شده و نسبت به خدمت‌رسانی به جامعه هدف اقدام می‌کند. 

انتهای پیام
captcha