کارنامه فعالیت‌های قرآنی الازهر در سال 2023
کد خبر: 4191435
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

کارنامه فعالیت‌های قرآنی الازهر در سال 2023

الازهر گزارشی از کارنامه فعالیت‌های قرآنی خود را در سال 2023 منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، راه‌اندازی بیش از 1026 رواق قرآنی ویژه کودکان در استان‌های مختلف، برگزاری بیش از 11823 دوره آموزش از راه دور در هر هفته و  21740 حلقه حفظ و تلاوت قرآن هفتگی و راه‌اندازی 2959 حلقه حفظ قرآن ویژه بزرگسالان در کنار انتشار کتب قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن و نشست‌های قرآنی متعدد از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های ذکر شده در کارنامه الازهر است.

همچنین در این گزارش آمده است؛ در استان‌های مختلف مصر مراکز قرآنی ویژه کودکان از سنین 5 تا 13 سال افتتاح شده که 164204 مدرس در این مراکز به آموزش قرآن کریم پرداخته‌اند. از سویی در مراکز قرآنی ویژه بزرگسالان 27343 مدرس به آموزش، تجوید و تلاوت قرآن کریم پرداخته‌اند.

آموزش قرآن از راه دور و افزایش مراکز آموزش قرآن ویژه بانوان، کودکان و سالخوردگان از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی الازهر در سال 2023 بوده است.

از سویی برگزاری مسابقات قرآنی به ویژه مسابقه قرآنی بانک فیصل از سوی الازهر و حلقه‌های آموزشی در حوزه علوم قرآنی و حدیث نبوی(ص) نیز از دیگر فعالیت‌های مهم قرآنی الازهر در سال 2023 بوده است. الازهر همچنین در راستای حمایت از آرمان فلسطین نیز اقدام به برگزاری نشست‌های متعددی کرده است که از جمله مهم‌ترین این نشست‌ها می‌توان به نشست جایگاه قدس در اسلام، وظیفه مسلمانان در قبال بحران‌های معاصر، شبه‌جزیره سینا و جایگاه آن در قرآن کریم و ابزارهای پیروزی در اسلام اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha