رزمندگان مقاومت از روحیه فرماندهان شهید الهام می‌گیرند + فیلم
کد خبر: 4191280
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
شیخ غازی حنینه در وبینار بین‌المللی ایکنا:

رزمندگان مقاومت از روحیه فرماندهان شهید الهام می‌گیرند + فیلم

رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان گفت: ملت فلسطین با وجود جنایت‌‌های اسرائیل پرچم تسلیم را بلند نکرده و همچنان روح مقاومت زنده است و از روح فرماندهان شهید؛ حاج قاسم، شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، عباس الموسوی، شهید عماد مغنیه و تمام شهیدان مقاومت در مواجهه با دشمن صهیونیستی الهام می‌گیرد.

غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش ایکنا، همزمان با گرامیداشت ایام سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید، ابومهدی المهندس و همرزمانشان و هفته مقاومت، وبینار بین‌المللی «جهانی شدن مقاومت؛ دستاورد مکتب سلیمانی» دیروز دوشنبه، ۱۸ دی ماه از ساعت ۱۱ صبح از طریق پخش زنده آپارات ایکنا برگزار شد.

«نقش شهید سلیمانی در احیای جبهه مقاومت و تبدیل آن به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی» و «تأثیر سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی بر ایجاد تغییر در نظم موجود جهانی و گذار به نظم نوین جهانی» دو محور اصلی این وبینار بودند.

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) مهمان ویژه در این وبینار بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا در پاسخ به سؤالات مجری به ایراد مطالبی پرداخت.

در ادامه سخنرانان خارجی؛ ابوسامر موسی، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، شیخ غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان؛ مهند نجم عبدالعقابی، مدیر روابط عمومی حشدالشعبی در عراق و ابو وسام محفوظ منور، مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند که ویدئوی آن با زیرنویس فارسی تقدیم مخاطبان برنامه می‌شود.


بیشتر بخوانید:

 

مشروح سخنرانی شیخ غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان، چهارمین سخنران حاضر در بخش مجازی این نشست از این قرار است: 

به‌نام خداوند بخشنده مهربان و درود پیامبر اکرم و خاندان پاک و مطهر و صحابه برگزیده و درود بر بندگان صالح خداوند از روزگار آدم تا روز جزا. اما بعد سلام و برکت خداوند بر شما باد، از صمیم قلب چهارمین سالگرد شهادت شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی و همرزم او حاج ابومهدی المهندس را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ملت بزرگ ایران، خانواده شهید حاج قاسم و به خانواده ابومهدی المهندس و ملت عراق و گروه‌های مقاومت تسلیت می‌گویم.

این مناسبت در حالی فرا رسیده که ما امروز در منطقه شاهد عملیات طوفان الاقصی و نبرد در جنوب لبنان، سوریه، عراق و سرزمین یمن هستیم. امروز در این شرایط حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس این دو قهرمان عظیم را در سالروز شهادت آنها به یاد می‌آوریم. امروز شاهد این پیروزی بزرگ رزمندگان مقاومت در سرزمین فلسطین، گردان‌های قسام و سرایا القدس و تمام گروه‌های مسلح فلسطینی و مردان خداوند، رزمندگان حزب‌الله در جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت و حشد الشعبی در سرزمین عراق و رزمندگان انصار الله در سرزمین یمن هستیم.

تمام این جان‌فشانی‌ها به فضل خداوند سبحان صورت گرفته است و پس از فضل خداوند، این وضعیت نشئت گرفته از تلاش بسیار حاج قاسم سلیمانی رحمت‌الله علیه بود او که در این سرزمین‌ها می‌گشت و این سرزمین‌ها در روز قیامت در نزد خداوند، سیر گام‌های پربرکت، پاک و شریفش را شهادت خواهند داد. گام‌هایی که سرزمین لبنان، سوریه و غزه و سرزمین یمن و عراق را می‌پیمود. شهید حاج قاسم سلیمانی را به راستی می‌توان شهید راه قدس دانست و او شهید قدس و راه قدس است.

از اینجا ما خطاب به امت اسلامی، خطاب به تمام امت عرب و ملت فلسطین، قوای مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و در ایران به رهبری امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که بر راه مقاومت و حمایت از آن در فلسطین، یمن، سوریه و عراق تأکید کردند، می‌گوییم در هر منطقه‌ای که در آن ملتی آزاده است که می‌خواهد با آزادی و کرامت، عزت و سربلندی زندگی کند خون و جان خود را در این راه می‌دهد. ما بر این خاکی که تشنه خون‌های پاک است تا از چنگال مستکبران و از چنگال صهیونیسمی که با دشمن مستکبر آمریکایی هم‌پیمان است آزاد شود، چنین خواهیم کرد.

از این جا، نوک قله و بلندایی که اکنون در آستانه آن هستیم می‌گوییم که اینک بر دروازه‌های قدس ایستاده‌ایم و میان ما و قدس راهی نیست و چند گام دیگر و درنگی کوتاه تا پیروزی باقی نمانده است و از این‌رو ما در این روزها با وجود آلام بزرگ و اندوهناکی که دل‌های ما و تمام مؤمنان و پاک‌بازان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را به درد می‌آورد: آنچه که در سرزمین غزه می‌رود، کشتار و آواره ساختن و ویران‌سازی و هزاران شهید که به حدود 20 هزار شهید بالغ می‌شود که یک سوم آنها را کودکان تشکیل می‌دهند و پنجاه‌ هزار مجروح و ویرانی هزاران خانه و نهاد را شاهد بودیم، با این‌حال ملت فلسطین با همه این جنایت‌ها پرچم سفید تسلیم را بلند نکرده و همچنان روح مقاومت آن زنده است؛ و از روح حاج قاسم و شیخ احمد یاسین، دکتر عبدالعزیز الرنتیسی و برادران شهید او، دکتر فتحی شقاقی و تمام آنها، شهید سید عباس الموسوی، شیخ راغب حرب و شهید عماد مغنیه و تمام شهیدان مقاومت در سرزمین فلسطین در مواجهه با دشمن صهیونیستی الهام می‌گیرد.

این درک و این فهم روشن و این احساس که پیروزی نزدیک است از فضل خداوند عزوجل و سپس از این خون‌های پاک نشئت گرفته که بر زمین ریخت و به آسمان صعود کرد و به نزد آفریدگار خود رفت تا چون پرندگان سبز در آسمان بهشت به پرواز درآید. از خداوند پاک می‌خواهیم که آرمان این شهدا را که آرمان آزادی قدس و مسجدالاقصی، آزادی کل فلسطین و دغدغه بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود را داشتند محقق سازد تا دولت مستقل خود را برپا سازند دولتی که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان فلسطینی چون برادران در یک کشور زندگی کنند، برادرانی که وطن و کرامتی یکسان دارند و صهیونیست‌های نازی و فاشیست را که خون کودکان، زنان و سالمندان را می‌ریزند و املاک و دارایی مردم فلسطین و لبنان را غارت می‌کنند، از آنجا بیرون برانند.

و از این‌رو ما امروز در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکا می‌گوییم که شعار حاج قاسم، طرد آمریکا از منطقه و بازگشت این منطقه به وضعیت آرام و با ثبات است به شکلی که ملت‌های آن در امنیت، ثبات و صلح به سر ببرند. ما امروز در این سالگرد از خداوند می‌خواهیم که رهبران محور مقاومت و در رأس آنها رهبر بزرگ امام خامنه‌ای، رهبران محور مقاومت در لبنان، سوریه، یمن، عراق و سرزمین فلسطین را پیروز گرداند. از خداوند می‌خواهیم که ما را توفیق دهد تا شعار ما وحدت باقی بماند. سلاح تنها ابزار ما برای آزادی سرزمین خود و بازگشت مردم فلسطین به سرزمین خود است. درود خداوند بر شما باد.

انتهای پیام
captcha