پنجاه‌و‌هفتمین شماره نشریه «سرو» منتشر شد
کد خبر: 4189487
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

پنجاه‌و‌هفتمین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

پنجاه‌و‌هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «فیلسوف فیزیک» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

پنجاه‌و‌هفتمین شماره نشریه «سرو» منتشر شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پنجاه‌و‌هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «فیلسوف فیزیک» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» و «راهیان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است. در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم داوود عامری با تیتر « فرهنگ و تفکر بسیج نیاز امروز، قدرت فردا » منتشر شده است.

در بخش یادمان سرو در مصاحبه‌ای اختصاصی با فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی تحت عنوان «شهید فخری‌زاده، سلیمانی صنعت هسته‌ای بود» شخصیت علمی و مدیریتی این شهید والامقام را بررسی کرده است و در ادامه یادداشتت شفاهی «محمدمهدی فخری‌زاده» درباره سیر ححکمی پدر با عنوان «اتحاد عقل وعاقل و معقول» می‌خوانیم. گزارشی از چهارمین همایش ادبی فخر ایران و آیین رونمایی از خودروی دانشمند برجسته هسته‌ای کشور شهید محسن فخری‌زاده در حادثه تروریستی آبسرد از دیگر مطالب خواندنی گفتمان سرو است.

در فصل گفتمان این شماره از نشریه سرو؛ بررسی ریشه‌های عملیات طوفان الاقصی را در گفت‌وگو با  احسان کیانی کارشناس گروه سیاست خارجی اندیشکده راهبردی تبیین با عنوان «احیای مسالۀ فلسطین» می‌خوانیم و در ادامه در گفت‌و‌گویی با محسن فایضی کارشناس مسائل فلسطین ریشه‌ها و تبعات عملیات طوفان الاقصی را بررسی کرده است.

در بخش پرسمان سرو، در گفت‌و‌گویی با سردار علی‌رضا افشار فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج؛ موضوع امنیت مرزها و حفظ تمامیت ارضی را تحت عنوان «اعتماد به مردم و اقوام؛ میراث بزرگ امام برای حفاظت از مرزها» بررسی کرده و در ادامه یادداشت شفاهی «جواد منصوری» اولین فرمانده سپاه و پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی تحت عنوان «امام خمینی(ره) مانع از تجزیه ایران شد»؛ دیده‌بان سرو را خواندنی‌تر کرده است.

در ادامه این نشریه و در بخش‌های دیده‌بان، راهیان و راویان سرو به موضوعاتی همچون بررسی شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با محمدرضا سنگری، یادداشت شفاهی «افشین علاء» دربارۀ شعر انقلاب اسلامی، آرمان فلسطین در کلام امام خمینی (ره)، بازخوانی چند فرمان امام خمینی (ره) برای حفظ شهرهای کردستان و خوزستان، پیام‌های امام (ره) برای دفاع از تمامیت ارضی ایران، روایتی از زندگی شهید شاهرخ ضرغام، بررسی عملیات ظفرآفرین «طریق القدس»،  بررسی کارنامه نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس، نگاهی به عملیات مروارید، گفت‌و‌گو با سرهنگ جعفر مخلق آذر مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)، درنگی بر زندگی شهید هسته‌ای مجید شهریاری، نگاهی بر زندگی و کارنامه سیاسی رهبر انقلاب کوبا و ... پرداخته شده است.

نشریه سرو به سردبیری داوود عامری در ۱۲۰ صفحه از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha