درخواست حزب کارگر انگلیس برای قطع رابطه با سفیر اسرائیل
کد خبر: 4189127
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

درخواست حزب کارگر انگلیس برای قطع رابطه با سفیر اسرائیل

حزب کارگر انگلیس خواستار قطع روابط با سفیر اسرائیل شد زیرا او راه حل دو کشوری برای فلسطین را رد کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسکای نیوز، سر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس، تحت فشار است تا روابط با سفیر اسرائیل در انگلستان را قطع کند. این اتفاق پس از آن رخ داده است که تزیپی هوتوولی سفیر رژیم صهیونیستی در لندن گفت کشورش راه حل دو کشوری را پس از پایان جنگ در غزه نمی پذیرد.

شبکه عمل اسلامی، به عنوان گروهی که نماینده مسلمانان در حزب کارگر است، در نامه‌ای به سر کی‌یر استارمر از او خواست که اطمینان حاصل کند که دیگر ارتباطی با تزیپی هوتوولی، سفیر اسرائیل وجود ندارد و با توجه به اظهارات افراطی وی، هیچ برنامه‌ای را با او به اشتراک نگذارد.

در این نامه اعلام شده است که ارتباط با هوتوولی یا سایر افرادی که نظرات او را دارند ضداسلامی است و باعث بدنامی حزب کارگر می‌شود.

اعضای مسلمان حزب کارگر در نامه به استارمر گفتند که انکار حق فلسطین به عنوان یک کشور مستقل نه تنها یک موضع افراطی است، بلکه کاملاً با اجماع بین‌المللی همخوانی ندارد.

در این نامه آمده است: ارتباط با این افراد یا حمایت از نظرات آن‌ها به هر طریقی نه تنها اسلام‌هراسی و از نظر اخلاقی مذموم است، بلکه خطری قابل توجه برای یکپارچگی حزب کارگر و تعهد ما به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی به همراه دارد.

در مصاحبه با هوتوولی از پرسیده شد که آیا فلسطینی‌ها باید کشور خود را به عنوان بخشی از توافقنامه صلح با اسرائیل داشته باشند یا خیر، او پاسخ داد: به هیچ وجه.

هوتوولی که پیش از این به عنوان معاون وزیر امور خارجه در دولت بنیامین نتانیاهو خدمت می‌کرد، با اشاره به نابودی اسرائیل، اظهار داشت که مردم فلسطین هیچ وقت نمی‌خواستند کشوری در کنار اسرائیل داشته باشند، بلکه خواستار یک کشور از نهر تا بحر بودند.

انتهای پیام
captcha