کاروان اسرای کربلا «پس از واقعه» به فیلم فجر می‌رسد
کد خبر: 4188237
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

کاروان اسرای کربلا «پس از واقعه» به فیلم فجر می‌رسد

فیلم سینمایی «پس از واقعه» به کارگردانی داریوش یاری که روایتی عاشقانه از کاروان اسرای عاشورا دارد در جشنواره فیلم فجر امسال روی پرده خواهد رفت.

کاروان اسرا به جشنواره فیلم فجر می‌رود

داریوش یاری، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا خبر داد: تدوین فیلم سینمایی «پس از واقعه» به پایان رسید و هم‌اکنون موسیقی و صداگذاری آن در حال انجام است. این فیلم تقاضای حضور در جشنواره چهل‌و‌دوم فیلم فجر را به دبیرخانه این رویداد داده است.

وی افزود: فیلم «پس از واقعه» که پیشتر «شور عاشقی» نام داشت درباره کاروان اسرای عاشورا از کوفه تا شام است. این کار نگاهی جدید و نو به اتفاقات بعد از عاشورا دارد. در فیلم «پس از واقعه» روایتی عاشقانه به کاروان اسرا پیوند خورده است.

وی درباره انگیزه ساخت این فیلم گفت: پرداختن به موضوعاتی با محوریت عاشورا از دغدغه‌های همیشگی من است اما در هر فیلم و سریالی به نوعی به این علاقه قلبی می‌پردازم. برای نمونه در «هاتف» و «در کنار پروانه‌ها» به صورت غیرمستقیم به موضوع نگاه کرده‌ام اما در «پس از واقعه» در قالب داستانی تاریخی به موضوع عاشورا توجه شده است.

یاری تصریح کرد: فیلم زبانی شاعرانه دارد و محور آن حضرت زینب (س) است. قرار است این فیلم به زبان‌های، انگلیسی، عربی، فرانسه و ترکی دوبله شود تا بتوان آن را در معرض دید مخاطبان جهانی قرار داد. این فیلم سینمایی محصول بنیاد شهید است.

انتهای پیام
captcha