جهان در حمایت از کودکان فلسطین ناتوان است
کد خبر: 4184078
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
خطیب مسجد امام صادق (ع) در بحرین:

جهان در حمایت از کودکان فلسطین ناتوان است

خطیب نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز بحرین تأکید کرد: درحالی که اخیر روز جهانی کودک را پشت سر گذاشتیم، اما جهان از حمایت از کودکان غزه در مقابل تجاوزگری و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی ناتوان است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، شیخ محمد صنقور، خطیب جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز در غرب منامه، پایتخت، گفت: جهان چند روز پیش، روز جهانی کودک را جشن گرفت، در حالی که نمی‌تواند از کودکان غزه در برابر قتل‌عام‌های وحشتناک و نسل‌کشی ناشی از بمباران محافظت کند. رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه و عمدی به خانه‌های امن، مدارس، بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها باعث شده است تا هزار کودک کشته شوند.

وی افزود: سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی روز جهانی کودک را جشن گرفتند که برای یادآوری حقوق اولیه کودک از جمله حق زندگی، حق حمایت از خشونت و حق عدم تبعیض در استثمار و بهره‌کشی است. این درحالی است که اسلام این حقوق را 14 قرن پیش به رسمیت شناخته و ناقضان آن را مجازات کرده و برای حمایت از آن‌ها ابزارهای قضایی سخت و تضمینی وضع کرده است.

خطیب جمعه مسجد امام صادق (ع) ادامه داد: کسانی که جانشان توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی گرفته نشد، اکنون به شدت مجروح شده، دست‌ و پای آن‌ها قطع شده و دچار معلولیت‌های دائمی شدند، حتی آمار دقیقی هم از آن‌ها در دست نیست.

شیخ صنقور ضمن اشاره به صحبت‌‎های مقامات مسئول در سازمان ملل و نهادهای ذی‌ربط در مورد «حق کودکان در تحصیل، رفاه و مراقبت‌های بهداشتی»، گفت: سهم کودکان غزه از این حقوق کجاست؟

وی با انتقاد از سیاست‌های کشورهای غربی، گفت: برای جهانیان روشن شده است که این کشورها چه میزان دروغ و ریاکاری دارند، حامی تروریسم هستند، به آشوب و جنگ دامن می‌زنند و برای اخلاق و ارزش‌ها اهمیتی قائل نیستد و حتی از آن‌ها برای پیشبرد نقشه‌های شیطانی خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha