برگزاری کنفرانس مسلمانان کارائیب و آمریکای لاتین در برزیل
کد خبر: 4182767
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

برگزاری کنفرانس مسلمانان کارائیب و آمریکای لاتین در برزیل

سی و ششمین کنفرانس سالانه مسلمانان آمریکای لاتین و منطقه کارائیب دیروز شنبه، با عنوان «خانواده مسلمان بین ارزش‌های اسلامی و چالش‌های معاصر» در شهر سائوپائولوی برزیل، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المدینه، سی و ششمین کنفرانس سالانه مسلمانان آمریکای لاتین و کارائیب روز گذشته شنبه، 27 آبان به همت مرکز دعوت اسلامی برزیل با عنوان: «خانواده مسلمان بین ارزش‌های اسلامی و چالش‌های معاصر» در شهر سائوپائولوی برزیل آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس، جایگاه و اهمیت خانواده در اسلام، ساختار اعتقادی، فکری و اجتماعی خانواده و حقوق متقابل والدین، فرزندان و همسران در اسلام و همچنین موضوع خانواده مسلمان در برزیل به عنوان نمونه مورد بحث قرار گرفت.

از سویی عواد العنزی، معاون وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی که به نمایندگی از عربستان در این اجلاس حضور داشت، در سخنانی با اشاره به اهمیت خانواده و ضرورت حفظ آن، بر اهمیت خانواده تأکید کرد. ساختار اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، تبیین حقوق و تکالیف قانونی و شناسایی چالش‌های موجود و راه‌ حل این چالش‌ها به شکلی که ارزش‌های اسلامی نیز حفظ شود، سخن گفت.

حاضران در این کنفرانس از تلاش‌های کشورهای اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین، برگزاری اجلاس‌های مختلف و کوشش برای تحقق وحدت مسلمانان در مواجهه با این جنایت‌های وحشیانه و غیرانسانی و همچنین حمایت از غیرنظامیان قدردانی کردند. علاوه بر این ارسال کاروان‌های امدادی به غزه از جانب مردم کشورهای اسلامی مختلف نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha