از تظاهرات ده‌ها هزار نفری حمایت از غزه در آفریقای جنوبی تا بیانیه اجلاس سران اسلامی در ریاض
کد خبر: 4181223
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
آخرین تحولات غزه

از تظاهرات ده‌ها هزار نفری حمایت از غزه در آفریقای جنوبی تا بیانیه اجلاس سران اسلامی در ریاض

تظاهرات ده‌ها هزار نفری مردم آفریقای جنوبی، آمریکا و نیویورک در حمایت از غزه، تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در تل‌آویو و بیانیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض از جمله تازه‌ترین تحولات غزه است.

 به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده در سراسر جهان در حمایت از ملت مظلوم غزه ادامه دارد.

شهر کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی عصر امروز صحنه تظاهرات ده‌ها هزار نفر در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی با نوشته‌های همبستگی با ملت فلسطین در دست داشتند علیه آمریکا و شراکت آن در کودک‌کشی اسرائیل شعار سر دادند.

خیابان‌های نیویورک آمریکا و همچنین پایتخت انگلیس هم امروز در سی و ششمین روز از طوفان الاقصی صحنه حضور انبوه شهروندان در حمایت از فلسطینی‌ها بود که خواستار ایجاد آتش‌بس در غزه شدند.

این در حالی است که در لندن پلیس انگلیس خیابان‌های منتهی به سفارتخانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بیم حملات معترضان مسدود کرده بود.

تظاهرات هزاران نفری در تل‌آویو علیه نتانیاهو

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب بار دیگر با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو، خواستار آزادی اُسرای صهیونیست نزد گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه شدند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری حمایت از غزه در آفریقای جنوبی تا بیانیه اجلاس سران اسلامی در ریاض

درخواست سران کشورهای اسلامی برای ورود فوری کمک‌ها به غزه

نشست فوق‌العاده رهبران کشورهای عربی و اسلامی با صدور بیانیه‌ای در خصوص لزوم شکست محاصره غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به کار خود پایان داد.

در این بیانیه بر لزوم ورود نهادهای بین‌المللی به نوار غزه با تیم‌های کامل خود به منظور حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل( آنروا) تأکید شده است.

اجلاس سران کشورهای اسلامی همچنین اعلام کرد که از مصر در مقابله با پیامدهای این تجاوز وحشیانه علیه غزه برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به شکلی فوری، پایدار و کافی حمایت می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس خواستار اتخاذ تصمیم الزم‌آور شورای امنیت برای توقف تجاوز و مهار سرکشی رژیم اشغالگر شدند و گفتند اقدامات اسرائیل نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است و اگر شورای امنیت در قبال آن کاری نکند به همدستی با تل‌آویو برای ادامه تجاوز وحشیانه و کشتار کودکان  و زنان و خردسالان محکوم می‌شود.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری حمایت از غزه در آفریقای جنوبی تا بیانیه اجلاس سران اسلامی در ریاض

در این بیانیه از همه کشورها خواسته شده است صادرات سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، چرا که این تسلیحات مورد استفاده ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست در کشتار ملت فلسطین و تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس و کلیسا و همه ظرفیت‌های غزه است.

 شرکت‌کنندگان در اجلاس سران کشورهای اسلامی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی خواستند تحقیق درباره جرایم جنگی و جرایم غیرانسانی اسرائیل علیه ملت فلسطین در تمام سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس شرقی را تکمیل کند.

در این اجلاس وزیران خارجه عربستان، اردن، مصر، قطر، ترکیه، اندونزی، نیجریه و فلسطین مکلف به مبادرت برای اقدام بین‌المللی فوری در توقف جنگ در غزه شدند.

دولت فلسطین: نهادهای بین‌المللی برای نجات بیمارستان‌ها ورود کنند

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه هم بی تفاوتی نهادهای بین‌المللی به محاصره بیمارستان الشفاء و حمله به آن از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

دولت فلسطین از نهادهای صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی، سازمان ملل و همه نهادهای بین‌المللی خواست با اهتمام فوری به بیمارستان الشفاء آن را از فاجعه‌ای که در معرضش است، نجات دهند.

دولت فلسطین جامعه بین‌المللی و همه نهادهای بین‌المللی را مسئول کامل جان کادر پزشکی و مجروحان و آوارگان حاضر در همه بیمارستان‌های غزه و بخصوص بیمارستان الشفاء خواند.

نیروهای رژیم صهیونیستی از دیروز جمعه بیمارستان‌های الشفاء، الرنتیسی و القدس و بیمارستان اندونزیایی و بیمارستان تخصصی کودکان  غزه را هدف حملات خود قرار داده و محاصره کرده است.

هلاکت 5 نظامی صهیونیست در جنگ زمینی

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که پنج نظامی دیگر این رژیم در حملات زمینی اخیر این رژیم به نوار غزه کشته شدند و شش نفر دیگر هم زخمی شدند.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری حمایت از غزه در آفریقای جنوبی تا بیانیه اجلاس سران اسلامی در ریاض

ارتش اسرائیل همچنین گفت که 361 نظامی این کشور از ابتدای درگیری با غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون به هلاکت رسیدند.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی القسام هم شامگاه شنبه اعلام کرد که تانک‌های رژیم صهیونیستی با مقاومت شدید رزمندگان فلسطینی روبه رو هستند که آنها را وادار به عقب نشینی و تغییر مسیر یورش خود کرده است.

ابوعبیده گفت که در 48 ساعت گذشته 160 خودروی زرهی دشمن را به طور کلی یا جزئی منهدم کرده است.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مذاکرات برای مبادله اسرا در تعداد بالا پیشرفت کرده اما شامل نظامیان اسرائیلی اسیر نمی‌شود.

این منبع گفت که بر اساس این توافق، اسرائیل جمعی از اسرای فلسطینی را آزاد خواهد کرد و با ورود سوخت به نوار غزه هم موافقت خواهد کرد.

سازمان ملل: بیمارستان میدان جنگ نیست

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه تأکید کرد که اقدامات جنگی علیه مراکز درمانی و قطع کردن آب و برق آنجا هیچگونه توجیهی ندارد.

تظاهرات ده‌ها هزار نفری حمایت از غزه در آفریقای جنوبی تا بیانیه اجلاس سران اسلامی در ریاض

گریفیتس با بیان اینکه تیراندازی به سوی بیماران و غیرنظامیان در حال فرار غیر قابل قبول است، گفت: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند.

انتهای پیام
captcha