دست‌یابی به عالی‌ترین معارف توحیدی شاخصه جامعه شهیدی است
کد خبر: 4178057
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
وحیدی:

دست‌یابی به عالی‌ترین معارف توحیدی شاخصه جامعه شهیدی است

وزیر کشور در یادواره ۲۸۰۰ شهید اراک گفت: جامعه‌ای که هویت آن بر مبنای هویت شهدا ساخته شود، جامعه‌ای شهیدی است و در این جامعه ترس معنا ندارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را به تسلیم وادار کند.

احمد وحیدی، وزیر کشور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد وحیدی، وزیر کشور، عصر پنج‌شنبه، 4 آبان، در یادواره دوهزار و 800 شهید اراک که در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، به آیه 169 سوره مبارکه «آل‌عمران: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» استناد کرد و گفت: امروز همه مهمان ۲۸۰۰ شهیدی هستیم که برای حفظ امنیت نظامی برپایه اسلام و قرآن جان خود را فدا کردند. زمین و زمان متعلق به شهدایی است که آگاهانه رفتند و به حق پیوستند.

وحیدی هویت مردم ایران را وابسته به هویت شهدا دانست و با اشاره به اینکه وابسته بودن به این هویت ارزشی و سرافرازانه تضمین‌کننده امنیت جامعه است، اظهار کرد: مسیر شهدا، مسیری شجاعانه، بدون ترس، راه رسیدن به قرب‌الهی، پیمودن راه‌های نرفته و به ثمر رسیده برای کسانی است که این سلوک را باید بپیمایند. محفل شهدا، محفلی برای تذکر، تفکر، رسیدن و پروازست.

وی با بیان این مطلب که وابسته بودن به هویت شهدا باعث می‌شود تا حرکت رو به جلو را بی‌وقفه طی کرده و به اهداف جامه عمل بپوشانیم، اظهار کرد: هویت اراک و هویت انقلابی ما که بخش مهمی از هویت واقعی امروز سرزمین ما و امت اسلامی است به واسطه شهدای این شهر و سایر شهدا در اقصی نقاط کشور ساخته می‌شود و این هویت به برکت پیروزی انقلاب به ما عطا شده است.

تعریف جامعه شهیدی

به گفته وزیر کشور ملت و جامعه‌ای که هویت آن بر مبنای هویت شهدا ساخته شود، جامعه‌ای شهیدی بوده و به عنوان جامعه‌ای نمونه و الگو معرفی می‌شود. شهدا خود ما را به محافلشان دعوت می‌کنند تا یادآور مجدد هویت باشند. ترس و خوف در جامعه شهیدی معنا ندارد و با دست‌یابی به عالی‌ترین معارف توحیدی پیش رفته و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را به تسلیم وادار کرده و به زانو درآورد. این جامعه حرکت رو به جلوی خود را تا رسیدن به نقطه شکست‌ناپذیر بودن ادامه می‌دهد.

وی با تأکید براینکه جامعه فلسطین و غزه به واسطه هویت شهدای خود مقاومت می‌کند، ادامه داد: در سه هفته اخیر شاهد مقاومت جبهه جهاد اسلام هستیم و در این مدت به دلیل جنایات رژیم اسرائیل بسیاری از کودکان و مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وحیدی در ادامه توضیحات خود بیان کرد: در جنگ 33 روزه امریکا و غرب با تمام قدرت شیطانی خود وارد عمل شدند تا حزب‌الله را از بین ببرند، اما مجاهدان حزب‌الله قوی‌تر از همیشه ماندند و استکبار جهانی شکست خورد و به ناچار عقب‌نشینی کرد. در جنگ غزه و رژیم صهیونیستی نیز از هیچ حمایتی برای تجهیز رژیم جنایتکار اسرائیل کوتاهی نکرده و حمایت خود از این رژیم کودک‌کش را اعلام کرده است، اما واقعیت و باطن ماجرا این است که از ترس بر خود می‌لرزند و در ادامه راه شاهدیم که پیروزی و پیشرفت از آن ملت فلسطین است و اسرائیل مجبور به عقب‌نشینی است.

این مقام مسئول به توطئه و فتنه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در 44 سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان در طول این چهاردهه با تمام توان و تجهیزات به انقلاب اسلامی تاختند و ناامید بازگشتند و در نهایت ما پیروز شدیم. دشمن در هشت سال نبرد نابرابر فشار بسیار به کشور وارد کرد، اما وعده خداوند متعال که همیشه جبهه حق پیروزست، محقق شد.

رمز پیروزی در شهادت و شهادت‌طلبی است

وحیدی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم درهای جدیدی به روی ما گشودند و ما از این جهت مدیون آنان، امام راحل و رهبرمعظم انقلابیم که دریچه جدیدی از شهادت برای ما نمایان کردند. امروز، زمان دیگری برای به اهتزاز درآمدن پرچم امت اسلامی است؛ چراکه تمام مردم دنیا باید بدانند که اسلام ماندنی و رمز پیروزی در شهادت و شهادت‌طلبی است.

وزیر کشور در پایان به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره و با بیان اینکه تروریست‌ها امتحانی سخت را در خیابان‌ها رقم زدند، افزود: در نهایت ما ترور را خنثی کرده و اجازه ندادیم دشمنان به خواسته خود برسند. دشمن در جنگ ترکیبی که ایجاد کرد ناکام مانده و سیلی محکمی خورد و در نهایت جامعه با افقی رفیع‌تر، مقاوم‌تر و هوشیارتر ارزش‌های انقلاب را پیش برد.

انتهای پیام
captcha