ظرفیت واگن‌پارس نباید بیکار بماند
کد خبر: 4177951
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
وحیدی:

ظرفیت واگن‌پارس نباید بیکار بماند

وزیر کشور با اشاره به اینکه واگن‌پارس اراک را یکی از صنایع قدیمی، مجرب و توانمند در کشورست، افزود: ظرفیت این صنعت نباید بیکار مانده و ظرفیت آن از بین برود.

احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع کارکنان واگن پارس

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز، 4 آبان، در حاشیه بازدید از شرکت واگن‌پارس اراک گفت: حمایت از تولیدات داخل به ویژه آن دست از تولیدات که اضافه بر تولید در توسعه و پیشرفت کشور سهم به‌سزایی دارند یکی از اولویت‌های دولت مردمی است و بدون شک واگن‌سازی اراک دارای چنین ظرفیتی است و می‌تواند در آینده قوی‌تری نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع قطارهای سریع‌السیر در دنیای امروز مطرح و مورد تأکیدست این تکنولوژی باید به داخل انتقال یابد. واگن پارس از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند علاوه بر تولید و رفع نیازهای داخل، زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تر در کشور نیز باشد. امروز قطارهای سریع‌السیر از تهران به مشهد و از تهران به اصفهان فعالند و خطوط ریلی در 8 شهر کشور در فعال خدمت‌رسانی هستند که قطعاً در آینده شاهد رشد متروها در سایر شهرها نیز خواهیم بود.

وحیدی واگن‌پارس اراک را یکی از صنایع قدیمی، مجرب و توانمند در کشور دانست و اضفه کرد: این شرکت و صنعت می‌تواند بسیاری از نیازها کشور در حوزه بوژی، واگن‌های مترو، مسافربری، باربری را تأمین کند. همچنین در این شرکت 6 لوکوموتیو در حال تولیدست که مورد بازدید قرار گرفت و این ظرفیت باید استفاده شود.

وزیر کشور به موضوع واردات مترو نیز اشاره و در تشریح این مهم بیان کرد: این مسأله مربوط به قراردهای سابق است. قبلاً قراردادی فاینانس خارجی منعقد شده که این قرارداد در حال پیگیری است. باید بررسی شود چه میزان از این قرارداد قابلیت انتقال به داخل را دارد و این بررسی جزو برنامه‌هاست و اگر بتوان به نتیجه رسید قطعاً انجام می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه برای سفارش‌های آینده باید برنامه داشت و ظرفیت واگن پارس نباید بیکار مانده و ظرفیت آن از بین برود، ادامه داد: باید در مورد عقد قرادادها گفت‌و‌گو شود و بدانیم برای سفارش‌های آینده شرکت به چه میزان می‌تواند در کار و ظرفیت خود توسعه ایجاد کند. باید بررسی شود چه مقدار از قراردادهای خارجی قابل انتقال به داخل هستند.

اجازه مغفول ماندن ظرفیت واگن پارس را نمی‌دهیم

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، نیز در این بازدید استان مرکزی را یکی از استان‌های دارای ظرفیت در حوزه صنعت کشور برشمرد و بر ضرورت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها برای توسعه حمل‌و نقل ریلی کشور تأکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مجموعه قراردادهای خارجی و داخلی که در کشور در حال فعال شدن است ضرورت داشت وزیر کشور بازدیدی از این صنعت داشته باشند. البته آقای وزیر با ظرفیت‌های این شرکت کاملاً آشنا هستند و امروز از نزدیک مسائل شرکت مرور و تمهیداتی بیان شد تا این ظرفیت کماکان فعال بماند.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: در استان به هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد که ظرفیت شرکت واگن‌پارس رها شود و ذیل مباحث واردات این ظرفیت مغفول بماند. مشاور ارشد وزیر در امور صنایع در این بازدید حضور داشته و جهت بررسی بیشتر در این شرکت مستقر می‌شود تا بدانند در چه سطحی می‌توان خدمات را دنبال کرد. امیدست است اتفاقات خوبی برای واگن پارس در آینده‌ای نزیدک رخ دهد.

یادآور می‌شود، با حضور وزیر کشور ۸۰ دستگاه انواع واگن ساخت واگن‌پارس مپنا به ناوگان ریلی کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام
captcha