صدور مجوز تکرار هتک حرمت قرآن در سوئد
کد خبر: 4176744
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

صدور مجوز تکرار هتک حرمت قرآن در سوئد

دولت سوئد بار دیگر به سلوان مومیکا، عامل چندین مورد قرآن‌سوزی در این کشور مجوز تکرار هتک حرمت به قرآن کریم را داده است.

صدور مجوز  تکرار هتک حرمت قرآن در سوئد / اماده

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، وب‌سایت رادیو سوئد گزارش داد که سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی‌تبار  قصد دارد امروز شنبه بار دیگر در استکهلم پایتخت سوئد دست به قرآن‌سوزی بزند.

این وب‌سایت اعلام کرد با وجود حمله هفته قبل به دو تماشاچی فوتبال سوئدی، مومیکا در حال برنامه‌ریزی یک تجمع جدید برای هتک حرمت قرآن کریم در روز شنبه در استکهلم است و او مجوز پلیس را برای این اقدام دریافت کرده است.

اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، با محکوم کردن حمله تروریستی بروکسل از سوی داعش که منجر به کشته شدن دو شهروند سوئدی شد، هشدار داد که سوئد در تاریخ معاصر خود هرگز با چنین تهدید امنیتی روبرو نشده است.

کریسترسون ادامه داد: تمام شواهد نشان می‌دهد که آنچه رخ داده یک حمله تروریستی بوده است که سوئد و شهروندان سوئدی را هدف قرار داده است، بدون اینکه دلیل دیگری جز سوئدی بودن آنها باشد و افزود که او احساس غم و اندوه شدید می‌کند.

مومیکا طی ماه‌های اخیر چندین بار اقدام به قرآن سوزی کرد و واکنش‌های زیادی را در جهان اسلام برانگیخت. دولت عراق پیش‌تر از مقامات سوئدی خواست تا این مهاجر عراقی‌الاصل را که چنین جنایاتی انجام می‌دهد، برای محاکمه تحویل این کشور دهند‌.

این مهاجر عراقی که به دست داشتن در پرونده‌های دیگر هم متهم است، جنایت قرآن‌سوزی را در مقابل سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی از جمله عراق، ایران، ترکیه و مصر تکرار کرد و موجب اعلام انزجار کشورهای اسلامی و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

دولت و مقامات سوئدی نیز که چندین بار مدعی بررسی حقوقی و سیاسی این اقدامات در کشورشان شده‌اند، در عمل به حمایت از جنایات علیه اسلام و تحریک احساسات مسلمانان جهان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha