خلأ اجرای نمایش‌های مذهبی در مجموعه‌های دانشگاهی احساس می‌شود
کد خبر: 4162662
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
عبدالحسین کلانتری:

خلأ اجرای نمایش‌های مذهبی در مجموعه‌های دانشگاهی احساس می‌شود

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خلأ اجرای نمایش‌های مذهبی در جوامع هنری به طور کلی و به صورت خاص در مجموعه‌های دانشگاهی احساس می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، ششمین شب از اجرای نمایش آئینی مذهبی «عطش آتش» 23 مرداد با حضور عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

کلانتری، در حاشیه اجرای این نمایش آئینی مذهبی، ضمن قدردانی از عوامل اجرای این اثر هنری و فاخر گفت: اجرای تأثیر گذاری را شاهد بودیم که به رغم اینکه جمع کثیری از افراد همراه با خانواده حضور داشتند به قدری اجرا گیرا و دارای ریتم جذاب و تأثیرگذاری بود که گذشت زمان احساس نمی‌شد.

وی گفت: بخشی از این  امر ناشی از محتوای فاخر این نمایش بود که روی صحنه رفت و بخش چشم‌گیر دیگر، اجرای خوب و هماهنگ بین بازیگران و عوامل تولید اعم از صدابردار و نورپرداز بود که این ترکیب و هماهنگی میان این عوامل، تاثیرگذاری را دو چندان کرد.

کلانتری افزود:: خلأ اجرای این نوع نمایش‌ها با چنین مضامینی، در جوامع هنری به طور کلی و به صورت خاص در مجموعه‌های دانشگاهی احساس می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: تجربه تاریخی ما و جهان نشان داده است، معارف زمانی که با هنر پیوند می‌خورند ماندگارتر و تاثیرگذارتر می‌شوند، لذا از این ژانر باید بیشتر استفاده کنیم.

وی یادآور شد: کانون‌های تئاتر در دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های خوبی در مجموعه آموزش عالی وجود دارد که از این ظرفیت‌ها باید به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام
captcha