جاهلیت مدرن با قرآن‌سوزی به عاقبت جاهلیت اموی پس از عاشورا دچار می‌شود + صوت
کد خبر: 4157648
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
حجت‌الاسلام سالک:

جاهلیت مدرن با قرآن‌سوزی به عاقبت جاهلیت اموی پس از عاشورا دچار می‌شود + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قرآن و مکتب امام حسین(ع) به رغم هجمه‌های جاهلیت مدرن و جاهلیت اموی زنده و پویا می‌مانند، گفت: جاهلیت اموی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) احیا شد اما فاجعه کربلا آغازی بر پایان آن بود و امروز نیز جاهلیت مدرن و فرهنگ منحط لیبرال دموکراسی با اصرار بر قرآن‌سوزی سرنوشتی بهتر از یزیدیان نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نسبت میان احیای جاهلیت پس از پیامبر(ص) و شهادت امام حسین(ع) با جاهلیت مدرن عصر حاضر و قرآن‌سوزی گفت: امام حسین(ع) تجلی قرآن و قدرت الهی بر روی زمین بوده و هست و خواهد بود و قرآن هم به منزله کلام الهی براساس آیه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» حفظ خواهد شد و جاویدان می‌ماند و لذا بقای قرآن و امام حسین(ع) به منزله تجلی قرآن از ناحیه خداوند متعال تضمین شده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از بین ببرد. 

وی افزود: ‌به همین دلیل با وجود گذشت حدود 1384 سال از فاجعه کربلا مراسم‌های عزاداری روز به روز شکوفاتر می‌شود و دیدیم که در 8000 نقطه ایران و 45 کشور جهان مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد و این خود، نشانه زنده و پویا بودن فرهنگ قرآن و مکتب امام حسین(ع) و فرهنگ مقاومت، ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر کفر و جاهلیت مدرن است که می‌تواند مقدمات ظهور را فراهم کند و هیچ قدرت شیطانی قادر به جلوگیری از گسترش این فرهنگ نیست. 


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد:‌‌ درست است که فرهنگ جاهلیت پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) دوباره احیا شد و امویان برپایه چنین فرهنگی مسیر حرکت اسلام و امت اسلامی را منحرف کرده و امام حسین(ع) را تنها پس از 50 سال از وفات پیامبر اکرم(ص) به شهادت رساندند اما این شهادت مقدمه بیداری مسلمانان و اضمحلال این فرهنگ شد. بر همین مبنا قرآن‌سوزی و هتک حرمت مقدسات از سوی غربی‌ها بر پایه فرهنگ جاهلیت مدرن و الحادگرایی اتفاقا زمینه‌ساز آگاهی بیشتر مردم جهان نسبت به حقیقت این ماجرای شنیع و دست‌های پشت پرده آن خواهد شد و شاهد انحطاط و زوال جاهلیت مدرن با گرایش بیشتر مردم به اسلام، قرآن و مکتب امام حسین(ع) در غرب خواهیم بود. 

جهانی بودن؛ ویژگی قرآن و مکتب حسینی

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: برای نمونه در جریان یکی از قرآن‌سوزی‌های چند سال اخیر، یک کشیش در یکی از کشورهای آفریقایی در کلیسا شهادتین گفت و مسلمان شد و قرآن را بوسید و حاضران در کلیسا را نیز مسلمان کرد و امسال هم در مراسم حج شرکت کرد و این همان وعده الهی است که نور قرآن علیرغم اکراه کفار خاموش نخواهد شد و گروه گروه از سراسر جهان به سمت این کلام الهی روی می‌آورند. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر می‌بینیم هیچ فرد آگاه و منصفی در طول تاریخ نیست که با نهضت امام حسین(ع) آشنا شود اما به آن دلبستگی و شیفتگی پیدا نکند؛ توماس کارلایل، فیلسوف و مورخ شهیر انگلیسی، درباره قیام امام حسین(ع) بیان می‌کند «بهترین درسی که از تراژدی کربلا می‌گیریم، این است که حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند؛ آنان با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می‌شود اهمیت ‏ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیتی که داشت، باعث شگفتی من است.»؛ این مصداق کوچکی از استقبال و علقه انسان‌های آزاده به امام حسین(ع) و قیام تاریخی ایشان است و قطعا چنین سرمایه عظیمی به رغم همه کینه‌ها و دشمنی‌ها از بین نخواهد رفت.  

مقابله با جاهلیت مدرن؛ رسالت سنگین پیروان قرآن و امام حسین(ع) 

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه قرآن و مکتب امام حسین(ع) در کنار همدیگر در خط مقدم مبارزه با فرهنگ جاهلیت اموی و جاهلیت مدرن هستند، گفت: امروز تمام ما به منزله مدعیان پیروی از مکتب امام حسین (ع) نیز باید با چنین فرهنگی مبارزه کنیم و این در راستای همان جهاد تبیین مد نظر رهبر انقلاب است؛ اطلاع‌رسانی دقیق و مستند به مردم، برقراری ارتباط متواضعانه و خادمانه با مردم و معرفی ماهیت اسلام ناب و دشمنان آن. 

وی تأکبید کرد: در حقیقت این رسالت اصلی و سنگین همه پیروان مکتب قرآن و امام حسین(ع) در مقابل فرهنگ جاهلیت مدرن است. امروز جاهلیت مدرن همانند جاهلیت عصر امام حسین(ع) استحاله فرهنگی مسلمانان و هویت‌زدایی از جامعه اسلامی را دنبال می‌کند و به خیال باطل آنان قرآن‌سوزی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان یکی از راهکارهای تحقق این هدف شوم است که قطعا با شکست روبرو می‌شود.

سرنوشت اسلام بدون قیام حضرت سیدالشهدا(ع) 

حجت‌الاسلام سالک در پاسخ سؤالی درباره سرنوشت اسلام، قرآن و امت اسلامی در صورت عدم قیام امام حسین(ع) گفت: امروز اگر قرآن همچنان در بین ما زنده است و این همه حساسیت نسبت به توهین به آن در اقصی نقاط جهان اسلام وجود دارد به برکت همین قیام امام حسین(ع) است. در آن زمان به امام حسین(ع) پیشنهاد دادند به یمن برود و کاری به حکومت یزید نداشته باشد و  امام حسین(ع) نیز می‌توانستند با قبول این پیشنهاد جان خود و اهل بیت خود را حفظ کرده و زندگی دنیایی خوبی داشته باشند و جریان وارونه شدن اسلام ناب پیامبر (ص) و حاکمیت اسلام اموی هم ادامه یابد اما امام حسین(ع) نمی‌توانستند تن به چنین وضعیت خطرناکی بدهد و باید برای اجرای عدالت، اصلاح امور امت، امر به معروف و نهی از منکر و احیای قرآن و اسلام ناب و اصیل قیام می‌کردند.
 
وی ابراز کرد: به همین دلیل قیام امام حسین(ع) یک قیام خالص و لله بود و هیچ وابستگی به جز خدا نداشت و لذا اگر حضرت سیدالشهدا(ع) علیه حکومت یزید قیام نمی‌کرد واقعاً و بدون تردید تا امروز هیچ اثری از اسلام و قرآن نبود و روایت ما از اسلام همان اسلام بدلی و انحرافی اموی، سکولار و آمریکایی بود.

فروپاشی؛ نتیجه اصرار غرب بر قرآن‌سوزی و توهین به مقدسات 

حجت‌الاسلام سالک درباره نتیجه تداوم این قرآن‌سوزی‌ها و توهین‌ها به ارزش‌های اسلامی در کشورهای غربی گفت: تکرار این توهین‌ها اتفاقاتی را در سطوح مختلف رقم می‌ز‌ند؛ در سطح خرد فرد هتاک به عاقبت سلمان رشدی دچار خواهد شد و به خصوص با پیام رهبر انقلاب مبنی بر اشد مجازات عاملان این توهین، قطعا جوانانی در دنیا هستند که این فرمان و فتوا را اجرا کنند کما اینکه پلیس سوئد هم اعلام کرده این فرد تحت حفاظت آنها نیست و این فرد از این به بعد شب و روز ندارد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: در سطح کلان آثار این قرآن‌سوزی آن است که افراد آزاداندیش و منصف را وا می‌دارد که به سمت مطالعه این کتاب الهی بروند تا ببینند در این کتاب چه مطالبی مطرح شده و لذا این اتفاق به رشد گرایش به اسلام و قرآن درغرب می‌انجامد. همانگونه که یزیدیان امام حسین(ع) را به شهادت رساندند تا اثری از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نماند اما این فرهنگ بیشتر در سطح جهان مطرح شد و اثری از یزیدیان باقی نماند، قرآن‌سوزی هم به معرفی بیشتر این کلام الهی و گسترش شعاع انوار آن منتهی خواهد شد و قرآن‌سوزان و حامیان آنان سرنوشتی جز نابودی و هلاکت نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: اثر مهم دیگر این اتفاق، افزایش وحدت و همگرایی میان مسلمانان جهان و ارتقای قدرت امت اسلامی با محوریت قرآن در مقابل جبهه استکبار جهانی است که این را امروز به وضوح در کشورهای اسلامی و واکنش مسلمانان به این توهین مشاهده می‌کنیم. همچنین این قرآن‌سوزی به مثابه هشداری به دولت‌های اسلامی است که صف میان غیرتمندان و بی‌غیرتان‌ را در دنیای اسلام و به ویژه در سطح رهبران کشورهای اسلامی روشن می‌کند.  

کد

حجت‌الاسلام سالک در پایان تأکید کرد: چنین جسارت‌هایی به اسلام و قرآن و اصرار بر تکرار آن به طور قطع و یقین موجب فروپاشی کشورهای اروپایی و فرهنگ منحط لیبرال دموکراسی حاکم بر غرب می‌شود و در نهایت نور اسلام سرتاسر دنیای غرب را فراخواهد گرفت.     

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha