شبکه امامت در راستای صیانت از ولایت فقیه تقویت شود
کد خبر: 4152314
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
آیت‌الله دژکام:

شبکه امامت در راستای صیانت از ولایت فقیه تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه برای صیانت از ولایت فقیه نیاز است ابزار تبلیغ و جهاد تبیین را فراهم کنیم، گفت: شبکه امامت در این راستا باید تقویت شود.

آیت الله دژکامبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، ۱۲ تیر در همایش «نقش شبکه امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه»، ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) گفت: هدف این همایش برای یادآوری صیانت از ولایت فقیه به عنوان اساس و رکن تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دژکام افزود: در اجلاس قبلی خبرگان که در محضر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، ایشان از فعالیت‌های اعضا تجلیل کردند و فرمودند وظیفه‌ای مهم‌تر از صیانت از ولایت‌فقیه برای خبرگان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه جلسه منطقه‌ای ائمه جمعه ۵ استان کشور در شیراز برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید در مقدمه این همایش بر صیانت از ولایت فقیه و تقویت شبکه امامت تأکید شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی معمولاً به شبکه مجازی گفته می‌شود، تصریح کرد: درحالی‌که در علوم اجتماعی، منظور از شبکه اجتماعی صرفاً مجازی نیست و یک جمعیتی که در هدف، باور‌ها و نحوه تأمین مالی با یکدیگر مشابهت دارند، شبکه اجتماعی هستند. این نوه شبکه‌ها معمولاً فرماندهی ندارد، اما به خاطر وحدت باور‌ها همانند یکدیگر عمل می‌کنند بنابراین برآیند تلاش‌ها به کمک یکدیگر می‌آیند و تغییر و تحول را در جامعه ایجاد می‌کنند.

دژکام ادامه داد: به نظر خیل کثیری از محققان علوم اجتماعی، روحانیت، ائمه مساجد و جمعه یک شبکه اجتماعی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه در تحلیل‌های ناظر بر انقلاب اسلامی این بحث می‌شود که شبکه روحانیت و مساجد رژیم شاهنشاهی را شکست دادند، گفت: منظور از شبکه امامت مجموعه افرادی است که حوزه علمیه آن را پرورش می‌دهد و عرصه‌های نماز جماعت، منبر و نماز جمعه جایگاه آن‌ها می‌شود. 

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه شبکه امامت باید تقویت شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، نائب امام زمان هستند و ائمه جماعات در ردیف‌های بعدی قرار دارند، بنابراین به دنبال پیاده‌سازی دین اسلام در جامعه هستند. این شبکه امامت برای نقش‌آفرینی در صیانت از ولایت فقیه در ادامه ولایت معصوم و این نظام به برکت ولایت فقیه به وجود آمده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «تفقه» یکی از شرایط شبکه امامت در راستای صیانت از ولایت فقیه است، تأکید کرد: دین را خوب فهمیدن و مضامین دینی در بحث ولایت یکی از عناوین نقش شبکه امامت برای صیانت از ولایت فقیه است لذا باید وضع ما در فهمیدن بحث ولایت که بخواهیم به دیگران برسانیم در حوزه بررسی کنیم. 

دژکام با بیان اینکه طلبه ما از ولایت فقیه دفاع کند، ادامه داد: دیکتاتوری در منظومه فکری جمهوری اسلامی بد است، اما دشمنان حکومت را متهم به دیکتاتوری می‌کنند لذا باید طلاب بتوانند با علم و آگاهی کامل به شبهات پاسخ بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر لزوم تقویت آموزش طلاب در زمینه ولایت، افزود: آدرس دادن به کتاب‌ها کافی نیست بنابراین آموزش شبکه امامت برای صیانت از ولی‌فقیه به‌طور جدی مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه برای صیانت از ولایت فقیه نیاز است ابزار تبلیغ و جهاد تبیین را فراهم کنیم، اظهار کرد: ابزار تبلیغ مساجد، محافل، تریبون‌ها، سیستم‌های صوتی نیز شامل می‌شود. در تشکیلات علمی برای ابزار‌های تبلیغ نظیر سیستم صوت اهمیت قائل نیستیم بنابراین مسلم است وقتی ابزار نداریم در صیانت از ولایت فقیه موفق نمی‌شویم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه رصد تهاجمات فرهنگی دشمن رهبر انقلاب در جهاد تبیین تأکید شده است، اضافه کرد: در صیانت از ولایت‌فقیه با کم‌ترین ابزار ایستاده‌ایم، اما این ایستادگی بدین معنی نیست که مدیران نباید به فکر زمینه‌سازی صیانت از ولایت‌فقیه برای شبکه امامت باشند.

انتهای پیام
captcha