امام جمعه بغداد: جهان اسلام در حال جنگ فرهنگی با غرب است
کد خبر: 4151528
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

امام جمعه بغداد: جهان اسلام در حال جنگ فرهنگی با غرب است

امام جمعه بغداد با اشاره به هتک حرمت قرآن در سوئد گفت: این اقدام یک عمل فردی نبوده و نمی‌توان دولت‌های غربی را مبرا دانست؛ امت اسلامی با غرب و در رأس آن آمریکا در حال جنگ فرهنگی و عقیدتی است.

به گزارش ایکنا به نقل از یاسین تی وی، آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد در خطبه نماز عید قربان، 9 تیرماه با اشاره به رفتار زشت و مجرمانه‌ای که در سوئد رخ داد، گفت: کشورهای غربی به بهانه آزادی بیان به افرادی منحرف اجازه می‌دهند که به قرآن توهین کرده یا کاریکاتور پیامبر گرامی اسلام را به تصویر بکشند.
وی در ادامه با تأکید بر این که هتک حرمت قرآن کریم توهین به همه مسلمانان جهان است، زیرا همه مسلمانان به قداست قرآن کریم ایمان دارند، اظهار داشت: کشورهایی تلاش می‌کنند با نسبت دادن این عمل شنیع به یک فرد، دولت سوئد و دولت‌های غربی را از این نوع جرائم مبرا کنند.
آیت الله موسوی با اشاره به جنگ ادامه‌دار حق و باطل در طول تاریخ بیان کرد: امروز نیز این جنگ ادامه دارد و امت اسلامی با غرب و در رأس آن آمریکا در حال جنگی فرهنگی و عقیدتی است زیرا مسلمانان به اموری عقیده دارند که هیچ گاه از آن رویگردان نخواهند شد.
وی در ادامه به هجوم فرهنگی غرب علیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی تلاش می‌کنند همه ارزش‌های خود را به کشورهای دیگر تحمیل کنند از جمله در مسئله حجاب و جدایی دین از سیاست در حالی که مسلمانان شیعه و سنی در طول تاریخ سیاست را جزئی از دین می‌دانستند و بر عالمان دینی تکلیف شرعی است که در سیاست دخالت کرده و از استقلال کشورهای اسلامی دفاع کنند و در این راه تعداد زیادی از علما به شهادت رسیدند.
وی همچنین افزود: غرب در حال ترویج فساد در کشورهای جهان است، جو بایدن ملت آمریکا را ملت همجنسگرا اعلام می‌کند، آنان در مدارس به کودکان مسائل جنسی را آموزش می‌دهند و تلاش می‌کنند روابط نامشروع را در خانواده نهادینه کنند.
امام جمعه بغداد به رفتارهای غیر دیپلماتیک سفیر آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: رفتارهای او نه در راستای فعالیت‌های دیپلماتیک بلکه برای ترویج فساد و فرهنگ آمریکایی در عراق تحت پوشش نهادهای مدنی است. وی افزود: سفیر آمریکا در همه شئون عراق دخالت می‌کند اما هیچ گونه اعتراضی از سوی مسئولین کشور به او نمی‌شود. 
انتهای پیام
captcha