سومین فراخوان جذب مدرس قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد + پوستر
کد خبر: 4150045
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸

سومین فراخوان جذب مدرس قرآن دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد + پوستر

سومین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه منتشر شد.

به گزارش ایکنا، اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به آئین‌نامه شماره ۷۷/۷۷۲/ص مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از بین افراد واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و شفاهی، مدرسان مورد نیاز خود را جذب می‌کند.

تاکنون دو فراخوان برای جذب از بین افراد واجد شرایط و مدرسان در انس با قرآن کریم در این دانشگاه صورت گرفته است که مرحله دوم نیز در حال پایان است. این فراخوان‌ها ویژه افرادی است که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند یا تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته است.

بر همین اساس سومین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. ازجمله شرایط متقاضیان شرکت در این فراخوان دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری یا سطح ۳ یا ۴ حوزوی و تحصیل در یکی از رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ادبیات عرب و همه رشته‌های حوزوی اعلام شده است.

باتوجه به اینکه از شرایط متقاضیان تدریس انس با قرآن، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری یا سطح ۳ یا ۴ حوزوی است، از این‌رو بارگذاری تصویر آخرین مدرک تحصیلی در سامانه‌ ثبت‌نام این فراخوان الزامی است.

زمان آزمون کتبی مجازی این فراخوان ۲۵ تیر ۱۴۰۲ و زمان آزمون شفاهی آن مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. پس از موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی، به متقاضیان مجوز تدریس به عنوان مدرس حق‌التدریس ارائه می‌شود. مهلت ثبت‌نام در این فرخوان از ۳ لغایت ۲۳ تیر ۱۴۰۲ اعلام شده است.

منابع آزمون کتبی و شفاهی این دوره کتاب‌های «حلیة القرآن» سطح ۱ و ۲، تألیف: موسوی بلده، ناشر احیاء کتاب، «روانخوانی و تجوید قرآن کریم»، تألیف حبیبی و شهیدی، ناشر، سازمان تبلیغات اسلامی، «آموزش قرائت قرآن کریم»، تألیف، هیئت محققان، ناشر، پژوهشکده قرآن و عترت و «خودآموز زبان وحی»، تألیف وحیدی‌مهر، ناشر هماذر است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این فراخوان و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی اداره کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یا نشانی اینترنتی https://iau.nahad.ir/quran مراجعه کنند.

یادآور می‌شود بر اساس آیین‌نامه ۷۷/۷۷۲/ص مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱، درس انس با قرآن کریم یک واحد درسی است که در ۱۶ جلسه دوساعته برگزار خواهد شد و حداکثر ظرفیت کلاس باید ۲۵ نفر باشد. همچنین بر اساس ابلاغ شماره ۲۵۴۲۸//ص مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ مسئولیت برنامه‌ریزی، نظارت بر چگونگی ارائه درس از جهت رعایت ضوابط و نظم، ظرفیت کلاس، شیوه تدریس، ارزیابی مدرسان و ... بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد‌های دانشگاهی است.

سومین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد + پوستر

انتهای پیام
captcha