آموزش رایگان علوم اسلامی در مرکز «القائم» کنیا
کد خبر: 4148807
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

آموزش رایگان علوم اسلامی در مرکز «القائم» کنیا

مرکز «القائم» یک مؤسسه مذهبی مطرح در کنیاست که هدف اولیه آن فراهم‌کردن بستری آموزشی برای دانش‌آموزانی است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند و مایل به ادامه تحصیل در حوزه دینی و معارف اسلامی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگی فرهنگی کشورمان در کنیا در گزارشی درباره مرکز القائم شهر ناکورو در کنیا این‌گونه آورده است:

مرکز القائم، واقع در ناکورو، یک مؤسسه مذهبی مطرح در منطقه است که در مرکز مسلم بلال سابق فعالیت می‌کند. در ابتدا مرکز مسلم بلال به طور موقت به حاج سلیم موگا به منظور انجام فعالیت‌های مذهبی سپرده شد و با گذشت زمان، به مرکز القائم تبدیل شد که در حال حاضر حوزه صاحب الزمان(عج) و یک مسجد را در خود جای داده است. هدف این گزارش ارائه مروری بر فعالیت های مرکز القائم و کمک های آن به جامعه مؤمنین در ناکورو است.

حوزه صاحب الزمان(عج)

حوزه صاحب الزمان(عج) یک مؤسسه مذهبی شیعی است که توسط حاج سلیم مویگا با کمک دو پسرش، ش. علی مویگا و ش. محمد مویگا راه‌اندازی شده است. هدف اولیه حوزه فراهم‌کردن بستری آموزشی برای دانش‌آموزانی است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند و مایل به ادامه تحصیلات دینی و معارف اسلامی هستند. این حوزه آموزش رایگان به همه دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهد.

برنامه درسی و ثبت نام

دانش‌آموزان حوزه صاحب الزمان (عج) یک برنامه سه ساله را اجرا می‌کنند که جنبه‌های اساسی آموزش دینی و معارف اسلامی را پوشش می‌دهد. حوزه آنها را برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در دانشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی(ص) العالمیه ایران آماده می‌کند.

دانش‌آموزان از مناطق مختلف کنیا به سمت این حوزه جذب می‌شوند و به دنبال فرصتی برای تعمیق دانش خود در مورد معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha