تشرف ۱۷ هزار زائر پیاده از دهه کرامت تا ۲۳ ذی‌القعده به مشهد
کد خبر: 4147563
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

تشرف ۱۷ هزار زائر پیاده از دهه کرامت تا ۲۳ ذی‌القعده به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: از ابتدای دهه کرامت تا ۲۳ ذی‌القعده، ۱۷ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شده‌اند و بیشترین زائران از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی بوده‌اند.

زائر پیادهدحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به ایام دهه کرامت و روزهای زیارتی امام رضا(ع) ایستگاه‌های صلواتی بین راهی از اول دهه کرامت برای استقبال از زائران پیاده فعال شد، به‌طوری‌که، پنج ایستگاه در مسیر نیشابور، دو ایستگاه در مسیر سرخس، سه ایستگاه در مسیر قوچان، دو ایستگاه در مسیر فریمان و یک ایستگاه در مسیر کلات آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده شده است.

رضایی ادامه داد: از ابتدای دهه کرامت تاکنون 17 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شده‌اند و ورود زائران تا روز ۲۵ ذی‌القعده (چهارشنبه، 24 خرداد) یعنی روز دحوالارض ادامه دارد، ضمن اینکه جمعیت خدمتگزار زائران پیاده این آمادگی را دارد تا در هر مناسبتی از سال پذیرای زائران پیاده به مشهد باشد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، تصریح کرد: پس از ولادت امام رضا(ع) روزانه حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شده‌اند و با تعداد زائرانی که فردا همزمان با دحوالارض به مشهد می‌رسند آمار تشرف زائران پیاده در روزهای زیارتی به 4000 نفر می‌رسد. حدود ۲۰۰ زائر پیاده از کشور عراق نیز برای پابوسی امام رضا(ع) در روز زیارتی به مشهد مشرف شده‌اند.

رضایی در خصوص ارائه خدمات به زائران پیاده افزود: برای این افراد خدمات رفاهی پیش‌بینی شده، اما معمولاً محل اسکان زائران پیاده پیش از تشرف به مشهد مشخص است، ولی در  صورتی‌که زائران محلی برای اقامت نداشته باشند، مراکزی برای اسکان آنها در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: بیشترین زائران از شهرهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی عازم مشهد می‌شوند، ضمن اینکه از شهرهای طرقبه، کلات، سرخس، شاندیز، فریمان، گناباد و تربت حیدریه نیز زائرانی با پای پیاده عازم مشهد شده‌اند.

انتهای پیام
captcha