بهره‌مندی ۱۲۰ هزار نفر از دوره‌های قرآنی حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4145268
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) خبر داد:

بهره‌مندی ۱۲۰ هزار نفر از دوره‌های قرآنی حرم حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام مهدی احمدی گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از دوره‌های معارفی و قرآنی دوره جدید مرکز قرآن و حدیث بهره‌مند شده‌اند.

مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) عصر امروز پنجشنبه یازدهم خردادماه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تبریک دهه کرامت و موالید این ماه مبارک به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کاری خود پرداخت و اظهارکرد: معاونت فرهنگی حرم مطهر دارای ۵ مجموعه بوده، لذا برنامه‌ها، طرح‌ها، اقدامات و ساماندهی نشر معارف در این بخش‌ها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش در دو بخش عمومی برای زائران و تخصصی برای خادمین دنبال می‌شود، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از دوره‌های معارفی و قرآنی دوره جدید مرکز قرآن و حدیث بهره‌مند شده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بخش پژوهش در سه محور مطالعات راهبردی زیارت، دانشنامه آستان مقدس و مطالعات راهبری بانوان دنبال می‌شود، عنوان کرد: امروز بیش از ۸۵۰ سال از عمر کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) می‌گذرد. قدمت این کتابخانه می‌تواند بیش‌ترهم باشد، ولی قدیمی‌ترین سند برای ۸۵۰ سال پیش است.

احمدی با بیان اینکه گنجینه‌های بسیاری در این کتابخانه وجود دارد، تصریح کرد: یکی از بهترین این گنجینه‌ها، گنجینه قرآن است که دارای قرآن‌های چاپی بی‌نظیر و خاص است. موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز نخستین موزه کشور است، ولی به دلیل محدودیت مکان بسیاری از آثار آن به نمایش گذاشته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در انتشارات نیز رویکرد‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد، گفت: از جمله اصلی‌ترین این رویکرد‌ها توجه به نگارش به‌روز و متناسب با سلیقه مخاطبین است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه توریست‌های مختلفی به حرم حضرت معصومه(س) مراجعه می‌کنند، ابراز کرد: ظرفیت‌های لازم برای تبیین مبانی اسلام، تشیع، اهل‌ ‎بیت(ع) و ... برای این توریست‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در روز میلاد حضرت معصومه(س) تلاش شد جشن‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شود، اظهار کرد: در این ایام پویش بهترین دختر دنیا نیز اعلام شد. ظرفیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بی‌نظیر است و می‌توان بیش از پیش شاهد انجام اقدامات مختلف در این آستان باشیم.

انتهای پیام
captcha