«یحیی علی­مردانی» دار فانی را وداع گفت + زندگینامه
کد خبر: 4140669
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

«یحیی علی­مردانی» دار فانی را وداع گفت + زندگینامه

یحیی علی­مردانی از مدرسان و پیشکسوتان عرصه آموزش قرآن که طی روزهای گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) تهران بستری شده بود در سن 92 سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا، یحیی علیمردانی، معلم و پیشکسوت قرآنی امروز، 23 اردیبهشت، درگذشت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم فردا، ۲۴ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۰ به نشانی، تهران، خیابان پیروزی، جنب ایستگاه متروی پیروزی، خیابان شهید پورمند، انتهای خیابان نجارمحمودی غربی، کوچه شهید فرجی، پلاک ۱۸ برگزار می‌شود.
 
مراسم ترحیم نیز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در مسجد الغدیر و مراسم هفتم مرحوم، جمعه، ۲۹ اردیبهشت، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در حسینیه شهید محلاتی، به نشانی بالاتر از میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور شمالی برپا می‌شود.
 

زندگینامه یحیی علیمردانی معلم قرآن

یحیی علی­مردانی متولد 15 شهریور 1310 در شهرستان محلات بود. فراگیری قرائت قرآن و احکام تجوید را نزد مرحوم احمد نصرالله مازندرانی در تهران آموخت و در سال ۱۳۳۴ در جلسات قرائت قرآن ابراهیم پورفرزیب(مولایی) که در شب‌های سه‌شنبه و صبح جمعه در منازل برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد و تا سال ۱۳۶۲ افتخار کسب فیض و بهره‌گیری از کلام ایشان را داشت.

یحیی علیمردانی در دوران جنگ تحمیلی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی با گروهی از قاریان یک دوره کلاس‌های آموزشی قرآن برگزار کرد، همچنین با دعوت‌هایی که از وی شده بود در بسیاری از شهر‌های کشور اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرد.

یحیی علیمردانی

او بیش از ۵۰ سال در خدمت عاشقان قرآن بود و خود را وقف قرآن‌آموزی کرد. از سال ۱۳۳۲ به بعد در سرپرستی جلسات قرائت قرآن با استاد مولایی همکاری داشت و از سال ۱۳۵۰ به بعد به خواست استاد، جلسه دیگری برای آموزش افراد مبتدی تشکیل داد و تا سال ۱۳۶۲، سرپرستی آن را بر عهده داشت. جزوه‌هایی به نام «درسی از تجوید» منتشر کرده و در چند مسابقه قرائت قرآن به عنوان داور تجوید حضور داشته است.

از آثار این استاد قرآن می‌توان به تهیه جزوه روش تدریس روخوانی در ۱۶ درس و آموزش خلاصه‌ای از تجوید قرآن اشاره کرد.

سه نفر از فرزندان مرحوم از قاریان قرآن هستند.

علیمردانی، معلم بسیاری از چهره‌های قرآنی ازجمله عباس سلیمی، پیشکسوت و قاری بین‌المللی بود.

معلم قرآن علیمردانی

خبرگزاری ایکنا این ضایعه را به خانواده مرحوم و شاگردان این معلم قرآن تسلیت می‌گوید.

 

گزارش ظهر دلنشین یحیی علیمردانی با حضور شاگردانش سال ۱۳۹۵ به میزبانی ایکنا

انتهای پیام
captcha