جهاددانشگاهی می‌تواند مکمل کارهای فرهنگی شهرداری اصفهان باشد
کد خبر: 4140337
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
مسلمی نائینی:

جهاددانشگاهی می‌تواند مکمل کارهای فرهنگی شهرداری اصفهان باشد

رئیس جهاددانشگاهی در دیدار با شهردار اصفهان اعلام کرد: ما تمام‌قد آمادگی همکاری با شهرداری اصفهان را داریم و می‌توانیم مکمل کارهای فرهنگی شهرداری باشیم.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی با شهردار اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حسن مسلمی نائینی، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در دیدار با علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار دارد و در این مدت، کارهای بزرگی انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به فعالیت‌های مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی اشاره کرد که سلول‌های بنیادی را کلید زد و امروز شاخ و برگ‌های آن در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در زمینه پزشکی، درمان ناباروری، مهندسی و حوزه‌های فرهنگی و علوم انسانی در جهاددانشگاهی انجام شده است، گفت: چند مرکز فرهنگی خاص مثل ایسپا در جهاددانشگاهی وجود دارد که دقیق‌ترین افکارسنجی در سطح کشور را انجام می‌دهد و می‌توان از این ظرفیت در شهر بهره برد. همچنین خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس، پژوهشگاه علوم انسانی و سازمان دانشجویان، از دیگر حوزه‌های فعالیت فرهنگی جهاددانشگاهی است.

رئیس جهاددانشگاهی به پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: در بخش‌های صنعتی و کشاورزی نیز کارهای بزرگی در این نهاد در حال انجام است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های جهاددانشگاهی در شهر اصفهان گفت: ساختمانی داریم که حدود ۸ هزار متر سطح و ۱۶ هزار متر زیربنا دارد. سازه‌های این ساختمان احداث و رها شده است، در حالی که می‌تواند در حوزه مراکز رشد مفید باشد.

مسلمی نائینی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز کمک بسیاری می‌توانیم به استان انجام دهیم، ادامه داد: ما تمام‌قد آمادگی همکاری با شهرداری را داریم و می‌توانیم مکمل کارهای فرهنگی شهرداری باشیم، از جمله در حوزه‌هایی مثل گردشگری و موضوعات شهر و شهروندی می‌توانیم با شهرداری همکاری کنیم. همچنین در حوزه تهیه پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات در سطح شهر اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی مجموعه‌ای بسیار تواناست و امیدواریم بتوانیم از این توانایی‌ها برای کمک به حل مسائل شهر و استان بهره ببریم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در پیشرفت شهر

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: دو گروه در فرهنگ دینی ما به شدت مذمت شده‌اند؛ گروه اول عالمان بدون عمل و گروه دیگر که حتی شدیدتر از گروه اول مذمت شده‌اند، کارگزاران بی‌سواد هستند که دانش و مهارت کاری را ندارند، ولی به آن دست می‌زنند که بعد از انقلاب، هر دو گروه به کشور ضربه زدند.

وی افزود: براساس این فهم، در شهرداری باور داریم که در بسیاری از امور جاهل هستیم و باید از اهل دانش و پژوهش کمک بگیریم. در شهرداری اصفهان این موضوع نهادینه شده است که برای پژوهش هزینه نمی‌کنیم، بلکه سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با همه مراکز پژوهشی قرارداد باز داریم، گفت: بخش‌های گوناگون شهرداری با جهاددانشگاهی در ارتباط هستند و این آمادگی را داریم تا همچنان با این نهاد همکاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به نفع ماست تا از دانش و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی برای رشد و پیشرفت شهر بهره بگیریم، تصریح کرد: ما همیشه به تغییر و تحول نیاز داریم، اما قدم برداشتن به جلو به نورافکن نیاز دارد تا مسیر را روشن کند و شما در جهاددانشگاهی این کار را انجام می‌دهید.

انتهای پیام
captcha