نسل‌کشی فرهنگی با روش‌های جدید در حال انجام است
کد خبر: 4140244
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
رستمی:

نسل‌کشی فرهنگی با روش‌های جدید در حال انجام است

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز شاهد نسل‌کشی فرهنگی هستیم که دشمن در آن نسل،‌ هویت و گذشته ما را نشانه گرفته است، گفت: نسل‌کشی فرهنگی در دوره‌های جدید با روش‌های جدید در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌هابه گزارش ایکنا از فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در مراسم اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در شیراز در حال برگزاری است، رؤسای دانشگاه‌ها را سکان‌داران مهم عرصه تعلیم و تربیت دانست که نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان کشور دارند.

وی تصریح کرد: یکی از جنایات جنگی نسل‌کشی است و آدم‌کشی‌هایی که منجر به از بین رفتن یک نسل می‌شود را امروز حتی در برخی از کشورهای به ظاهر پیشرفته نیز انجام می‌شود اما برخی از نسل‌کشی‌ها فرهنگی است یعنی آنان را از نسل و هویت و گذشته خود منقطع می‌کنند.

رستمی ادامه داد:‌ در این نوع انقطاع بدون اینکه لازم باشد افراد به صورت فیزیکی حذف شوند، نسل جدید، نسلی متناسب با جامعه، طراحی و تربیت جنایتکاران، اشغالگران و حاکمان می‌شوند. در همین کشورهای غربی در بخش‌های مختلف این را شاهد بودیم و این قضیه در طول تاریخ غرب مشاهده شده است

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نسل‌کشی فرهنگی در دوره‌های جدید با روش‌های جدید دارد انجام می‌شود، گفت: مشکلی که بسیاری از جوانان ما با آن مواجه هستند همین مسئله است. تلاش برای انقطاع نسلی تام به گونه‌ای که در نسل جدید هیچ نشانه‌ای از آثار و نمادهای هویتی نسل قبلی خودش دیده نشود.  این اتفاقی است که دارد برای ما رخ می‌دهد.

دشمن به دنبال ترویج سبک زندگی جدید با آرمان‌های جدید هستند

وی با تأکید بر اینکه در یک جنگ و یک معارضه تام با این هدف هستیم، افزود: دشمنان برای نسل ما به دنبال ایجاد سبک زندگی جدید، ارزش‌های جدید و آرمان‌های جدید هستند تا نگاهی به گذشته و افتخارات خود نداشته و بدون نشاط و امید به آینده در حال زندگی کردن باشند.

رستمی، رؤسای دانشگاه‌ها را مهم‌ترین سکانداران این عرصه عنوان کرد و گفت: تصور اینکه با آن دست فرمانی که تا به حال آموزش عالی و دانشگاه اداره می‌شود، بتوان در مقابل این مبارزه و معارضه و هجمه ناجوانمردانه به معنای تام خودش ایستادگی کرد، تصور دقیقی نیست.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تأکید کرد: در مقابل ما کسانی هستند که هیچ ابایی از هیچ جنایتی ندارند و اگر در جاهایی کوتاه می‌آیند و کرنش می‌کنند به دلیل آن است که اقتدار و توانمندی دیدند. این‌ها همان کسانی هستند که بمب شیمیایی به صدام دادند و داروهای پروانه‌ای را برای بیماران ما تحریم کردند یعنی با عده‌ای جنایتکار بدون ذره‌ای تنازل مواجه هستیم که نسل ما و جوانان و خانواده‌ها و تمام داشته‌های ما را هدف قرار داده اند و ما قرار است با چه عزم و نیرویی با این‌ها مواجهه کنیم و طراحی قرار است برای این میدان داشته باشیم.

مدیریت با روال قبلی دانشگاه‌ها به نتیجه نمی‌رسیم

وی با تأکید بر اینکه با دست فرمانی که بگوییم روال اداری دانشگاه همین بوده است، به نتیجه نمی‌رسیم و نمی‌توانیم با آنان مقابله کنیم، گفت: اینک یک رئیس دانشگاه آیه قرآن ابتدای سخنرانی خود بخواند و سخنان رهبر معظم انقلاب را تکرار کند، که انقلابی نمی‌شود.

رستمی با بیان اینکه دستور جلسات این نشست مهم هستند، گفت: چند سند از اسناد اداره دانشگاه‌ها در این نشست‌ها رونمایی می‌شود و باید بپرسیم انتهای این سندها کجاست و بعد از اجرای این سند می‌توانیم با اطمینان بگوییم آن چیزی که از ما مطالبه می‌شود، اینجا هم اتفاق می‌افتد.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در جلسه رؤسای دانشگاه‌ها اظهار کرد: در مقابل این هجمه باید چه کار کنیم. اگر خروجی آیین‌نامه ارتقا، استاد تراز انقلابی نباشد، این آیین‌نامه ناقص است. همچنین اگر برایند آیین‌نامه مدیریت دانشگاه مدیریتی هوشمند، عالمانه، انقلابی و پیش برنده نباشد، ناقص است.

رستمی با تصریح اینکه اگر آیین‌نامه استخدامی دانشگاه به دنبال هیچ مهارتی برای برطرف کردن نقص‌ها نباشد، غلط است، گفت: اگر اسناد، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان این اتصال و بهم پیوستگی را داشت به گونه‌ای که هر کدام بخشی از این نظام حکمرانی آموزش عالی را پر کند، آن هنگام می‌توانیم بگوییم با اهداف انقلاب به هدف می‌رسیم.

وی رؤسای دانشگاه‌ها مجری این مسئله دانست و افزود: فرصتی خداوند برای نگاهبانی سنگربانی در یک عرصه بسیار مهم به ما داده است لذا باید قدر آن را بدانیم و طبق فرمایش رهبری در اقدامات خود تعارف و ملاحظه نداشته باشیم آن هم در مسائلی که نباید ملاحظه داشت.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه اخلاص شرط توکل به خدا و استعانت از اوست که نتیجه آن هم برکت ماندگار خواهد بود، گفت:‌ از بخشی از دستاوردهای نظام و انقلاب، دانشگاه‌ها و دانشمندان خود در عرصه‌های دفاعی و صنعتی بازدید داشتیم که همه این‌ها افتخارات ماندگار هستند.

رستمی در ادامه با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی دیگر جزو تلاشگران تحقق و تدوین این سند هستند که در آن نگاه جامعی به مسائل شده است و به وسیله آن هر کار آموزشی، پژوهشی و مدیریتی حتماً مؤثر خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه نظام‌های فرهنگی، پژوهشی و مدیریتی در سند دیده شده است، افزود: دانشگاه اسلامی مجموعه‌ای از اجرای اسناد به هم پیوسته و بر روی هم تأثیرگذار است لذا باید در اسناد تدوین شده این ملاحظه وجود داشته باشد و بر اساس این اتفاق بیفتد و نتیجه آن هم مرضی رضای رهبری و امام زمان(عج) باشد.

انتهای پیام
captcha