مدیریت کشور بر مبنای فرهنگ قرآنی باشد
کد خبر: 4138817
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

مدیریت کشور بر مبنای فرهنگ قرآنی باشد

مدیر حوزه‌ علمیه امامیه شهرکرد با تأکيد بر اینکه مدیریت کشور باید بر مبنای فرهنگ قرآنی باشد، گفت: فرهنگ قرآنی شامل تواضع، فروتنی، پاکی، نجابت، پاکی، رعایت حلال و حرام، دوری از زرق، برق و تجمل و بندگی خداوند است.

سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در «آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی» در شهرکرد با تأکيد بر اینکه قرآن کریم قانون اساسی جمهوری اسلامی و مادر همه معارف دینی است، اظهار کرد: بالاترین توصیه‌ها و تأکیدات در خصوص پرداختن به موضوعات مختلف در این کتاب آسمانی از سوی ائمه هدی(ع) به ما رسیده است.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: پیامبر اکرم(ص) خطاب به همه مؤمنان و مسلمانان می‌فرماید: ای مردم فرزندان خود را بر سه اصل حب پیامبر، دوست داشتن اهل‌بیت(ع) و قرائت قرآن کریم تربیت کنید، ملت ایران سابقه درخشانی در پرداختن به قرآن کریم دارد.

وی با بیان اینکه سعدی، حافظ، فردوسی و ... جزو مفاخر ملی ایران محسوب می‌شوند، گفت: اعتقاد این مفاخر به قرآن کریم در آثار بجا مانده از آنان مشهود است، حافظ در ۱۰ قسمت از کلیات کتاب خود از قرآن کریم نام برده و می‌گوید توفیقات او به برکت قرآن است، بنابراین نمی‌توانیم از گذشته پرافتخار خود جدا شویم.

فاطمی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در نظام جمهوری اسلامی قرین سعادت شویم و در مسیر درست حرکت کنیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه با قرآن باشیم و تمام کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارند باید به این نکته توجه کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه امامیه شهرکرد با تأکيد بر اینکه باید با فرهنگ قرآنی در کشور به پیش برویم، یادآور شد: فرهنگ قرآنی شامل تواضع، فروتنی، پاکی، نجابت، پاکی، رعایت حلال و حرام، دوری از زرق، برق و تجمل و بندگی خدا است.

وی در پایان اظهار کرد: فرهنگ قرآنی یعنی احساس نیکوکاری، فداکاری و ایثار داشته باشیم، در بسیاری از کشورها و ایران خدمات فراوانی در حوزه قرآن و عترت(ع) ارائه شده و بسیاری در این کشورها شیعه شده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha