برپایی چهل‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان
کد خبر: 4138483
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

برپایی چهل‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان

چهل‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، ماه صفر ۱۴۴۵ هجری قمری، با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف جهان در «مسجدالحرام» در مکه مکرمه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه «عکاظ» عربستان، این مسابقات با حمایت پادشاه عربستان و به همت دبیرخانه مسابقات قرآن وابسته به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان در مسجدالحرام برگزار  خواهد شد.

«شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ»، وزیر امور اسلامی، تبلیغ وارشاد عربستان، در این باره گفت: این رقابت‌های قرآنی با هدف ایجاد انگیزه میان جوانان مسلمان برای رقابت سالم و شریف در حفظ، تلاوت، تفسیر و تجوید قرآن برگزار می‌شود  از جایگاه بزرگی در سطح بین‌الملل برخودار است.

وی اضافه کرد: قرار است، آیین اختتامیه این مسابقات که چهار دهه از برپایی آن می‌گذرد، در مسجدالحرام برگزار شود.

براساس اطلاعیه وزارت امور اسلامی تبلیغ و ارشاد عربستان، این رقابت‌ها در پنج رشته «حفظ کامل قرآن با قرائت‌های هفت‌گانه همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید و تفسیر واژگان قرآن»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ ۱۵ جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» و «حفظ پنج جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» برگزار خواهد شد.

همچنین، دبیرخانه مسابقات قرآن وابسته به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان اعلام کرد که شروط این رقابت‌ها، شیوه و سازوکار اجرای آن و نحوه انتخاب متسابقین برای حضور در این رقابت‌ها به دو زبان عربی و انگلیسی در پرتال این دبیرخانه اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha