تقویت روحیه جهادی و انقلابی؛ دستاورد مهم نهاد عقیدتی
کد خبر: 4137386
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
حجت‌الاسلام بنی‌حسینی اظهار کرد؛

تقویت روحیه جهادی و انقلابی؛ دستاورد مهم نهاد عقیدتی

مسئول عقیدتی سازمان بسیج مستضعفین تقویت روحیه جهادی و انقلابی را دستاورد مهم نهاد عقیدتی در مجموعه‌هایی همچون سپاه و بسیج برشمرد.

حجت‌الاسلام بنی‌حسینیحجت‌الاسلام سیدحسین بنی‌حسینی، مسئول عقیدتی سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های بسیج در هفته عقیدتی ـ سیاسی پرداخت و اظهار کرد: هفته عقیدتی فرصت مغتنمی برای همه ماست که به گرامیداشت مجاهدت‌های علمی و عملی مرحوم شیهد آیت‌الله مطهری بپردازیم که با همه ظرفیت‌های عظیم علمی و فلسفی و معنوی کم‌نظیر خود توانست سهم بزرگی را در استحکام مبانی دینی و انقلابی و ولایی پاسداران و بسیجیان داشته باشد.

وی افزود: این هفته فرصت مناسبی است که بتوانیم یک بار دیگر مروری از آثار و دستاوردهای علمی این عالم مجاهد داشته باشیم که امام خمینی(ره) در رابطه با ایشان فرمودند «شهید مطهری حاصل عمر من بود»، همچنین، فرمودند «تمامی نظرات و کتب شهید مطهری مورد تأیید من است».

حجت‌الاسلام بنی‌حسینی بیان کرد: مجموعه سازمان بسیج تلاش می‌کند تا در هفته عقیدتی با برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه مقاله‌نویسی از آثار آن شهید بزرگوار و ترغیب همکاران برای مطالعه و برنامه‌ریزی را دنبال کند. همچنین، در همین هفته نشست‌های علمی و تخصصی، کرسی‌های آزاداندیشی با راهکارهای اثربخشی تربیت دینی و انقلابی را با حضور علما، اساتید و مربیان حوزه و دانشگاه برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای قدرشناسی از سرمایه‌های معنوی موجود در سپاه و بسیج، از تمامی فعالان عرصه تعلیم و تربیت که عمر با برکت خود را برای الگوی مؤثر در رفتار پاسداران و بسیجیان صرف کردند، اعم از اساتید، مربیان،‌ علما، فرمانده‌مربیانی مانند حاج قاسم سلیمانی و همچنین، مدیران و مربیان پیشکسوت و نیز خانواده‌های شهدا و جانبازان عقیدتی ـ سیاسی تجلیل خواهد شد.

مسئول عقیدتی سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اظهار کرد: در این هفته طی برنامه‌ای از فراگیران برتر دوره‌های خانوادگی و مجردی که سازمان بسیج در شهرهای مشهد و قم برگزار کرد، تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام بنی‌حسینی به عملکرد سازمان عقیدتی ـ سیاسی طی چهار دهه انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه عملکرد این نهاد در این زمینه قطعاً مثبت و تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: علیرغم دشمنی‌های دشمنان چه در حوزه جنگ سخت و چه در حوزه جنگ نرم که بارها به دنبال این بودند که نظام و نسل پویای انقلاب را از نظام ناامید کنند و ناکارآمدی آن را در بین جامعه اسلامی نشان دهند، اما نقش معلمان و مربیان انقلابی و همراه با امامین انقلاب اسلامی باعث نوعی جهاد یعنی همان جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) شده و ایشان اجازه ندادند تا جوانان تحت تأثیر القائات فضای تبلیغاتی مسموم شبکه‌های مجازی، رسانه‌ها و ... شوند.

وی بیان کرد: امروز نیز به فضل الهی پس از فرمایش مقام معظم رهبری در بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که نقشه راه حرکت و راهبرد اصلی و فعالیت سپاه و بسیج نیز است، تلاش می‌کنیم تا با ارائه طرح‌ها، ایده‌ها و روش‌های نوین و نیز بهره‌گیری از راهبردهای جدید در جهت تعمیق معنویت و اخلاق در بین فرماندهان و مدیران بسیج و تسری آن به آحاد بسیج کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام بنی‌حسینی ادامه داد: تقویت روحیه جهادی و انقلابی که امروز در عرصه‌های مختلف خدمت رخ می‌دهد، محصول همان تلاشی است که مجموعه همکاران ما در نهاد عقیدتی ـ سیاسی در بسیج و سپاه انجام می‌دهند.

وی در ادامه در رابطه با فعالیت‌های عقیدتی ـ سیاسی بسیج در مورد مسئله جهاد تبیین و جنگ نرم نیز بیان کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با تهدیدات پیش رو به ویژه جنگ ترکیبی و شناختی، آشنایی با مؤلفه‌های مربوط به این امور و دنبال کردن راه‌های برون‌رفت از تهدیدات است. این مسئله می‌تواند با موضوع جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری همراه با امیدآفرینی، توجه به دستاوردهای نظام، مقایسه انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا و مقایسه انقلاب اسلامی با دوران صدر اسلام در جامعه نمود پیدا کند.

مسئول عقیدتی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بررسی این موضوع که ملت ما در مقایسه با امت‌های پیش از انقلاب اسلامی چگونه توانستند نقش‌آفرین و مقاوم و در مواجهه با دشمنان انقلاب باشند نیز موضوع بسیار تأثیرگذار در این زمینه خواهد بود.

حجت‌الاسلام بنی‌حسینی اظهار کرد: امروز به توفیق الهی شاهد نشانه‌های افق موفقیت در جهت ایجاد حاکمیت نوین اسلامی که با ظهور حضرت حجت(عج) تحقق پیدا خواهد کرد، هستیم. این مسئله در راستای جهاد تبیین رخ خواهد داد که در این زمینه می‌توانیم با برپایی نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی به راهکارهای مطمئنی در راستای دستیابی به نقطه‌ نظرات مدنظر مقام معظم رهبری در این رابطه دست پبدا کنیم.

انتهای پیام
captcha