برپایی مراسم افطار عمومی در ورزشگاه «ومبلی» لندن
کد خبر: 4134419
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

برپایی مراسم افطار عمومی در ورزشگاه «ومبلی» لندن

ورزشگاه ومبلی لندن، شب گذشته، 26 فروردین میزبان صدها روزه‌دار در یک مراسم افطار عمومی بود. در این مراسم جمعی از چهره‌های مشهور و مقامات فدراسیون فوتبال انگلیس حضور داشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، صدها نفر شب گذشته (شنبه 26 فروردین) در استادیوم ومبلی لندن در یک مراسم افطار عمومی دور هم جمع شدند. حدود 1000 نفر برای صرف غذای افطاری که توسط مؤسسه خیریه چادر رمضان (Ramadan Tent Project) برگزار شد، گرد هم آمدند.

عثمان کورای ارتاش، سفیر ترکیه در بریتانیا و عبدی عدن، شهردار برنت از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

ارتاش مراسم افطار عمومی را ستود و گفت که این پروژه پیام احترام به تنوع ادیان و فرهنگ‌های مختلف است.

او با اشاره به چراغانی و تزئینات ماه رمضان در میدان پیکادیلی لندن خاطرنشان کرد که نمایشی که برای اولین بار در لندن نیز به نمایش گذاشته شد، حامل پیام‌هایی مثبت برای میلیون‌ها نفر است.

ارتاش از بریتانیایی‌ها برای کمک‌های مالی و کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای قربانیان زلزله ویرانگر 6 فوریه در ترکیه تشکر کرد.

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در این مراسم در پیامی تصویری ماه مبارک رمضان را تبریک گفت. پس از افطار، میزگردی با گروه فوتبال برای صلح با حضور مایکل چوپرا، بازیکن سابق، ریچل یانکی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار شد. حاضران، به خانواده‌های قربانیان زلزله در ترکیه تسلیت گفتند.

پروژه خیمه ماه مبارک رمضان با هدف پیوند دادن جوامع و گسترش روح ماه مبارک از طریق ابتکارات مختلف در سال 2013 میلادی در انگلیس تأسیس شد.

پیش از این باشگاه فوتبال چلسی در 26 مارس (6 فروردین) به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برای اولین بار در تاریخ باشگاه خود و به عنوان اولین تیم در لیگ برتر انگلیس، به پخش اذان و برگزاری مراسم افطاری در استادیوم استمفورد بریج اقدام کرد.

همچنین مراسم افطار عمومی در استادیوم‌های مختلف باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس از جمله استون ویلا و برایتون اند هوو آلبیون برگزار شد.

انتهای پیام
captcha