وحدت شیعه و سنی برترین سلاح در برابر فتنه دشمنان است
کد خبر: 4133214
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

وحدت شیعه و سنی برترین سلاح در برابر فتنه دشمنان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد گفت: چیزی که امروز دشمنان نظام مقدس اسلامی را به هراس انداخته وحدت بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی در شهرهای ترکیبی است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایبادحجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام همیشه برای نابودی و تزلزل ستون اسلام از حربه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند، امروزه ابزار دشمن برای نابودی نظام مقدس اسلام در جهان و به‌ویژه در ایران، ایجاد تفرقه بین مذاهب است.

وی با اشاره به وحدت تشیع و تسنن در تایباد، افزود: این شهرستان مرزی متشکل از مردمانی سخت‌کوش و مؤمن تشیع و تسنن است. همیشه مورد توجه دشمنان قرار داشته و دارد، اما اتحاد و همدلی مرزنشینان این خطه مرزی در تمام عرصه‌ها مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های دشمنان بوده است.

علیپور بیان کرد: ماه رمضان از ماه‌هایی است که مردم شیعه و سنی تایباد با وحدت و همدلی بیشتر ثابت کرده‌اند همیشه کنار یکدیگر با اخوت و برادری برای حفظ ارزش‌های نظام تلاش خواهند کرد. برپایی محافل مشترک انس با قرآن با اجرای زیبای تلاوت برادران اهل سنت و تشیع، برپایی سفره‌های افطاری در مساجد و حسینیه‌ها در این ایام شکوه معنوی همراه با انسجام و وحدت را نمایانگر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد اظهار کرد: در همین راستا شب گذشته، 21 فروردین ماه مراسم افطاری وحدت و مقاومت با حضور مسئول دفتر مرکز اسلامی خراسان رضوی، مسئول فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان، فرماندار، ائمه جمعه و علمای تشیع و تسنن، فعالان و نخبگان فرهنگی، اجتماعی و هنری شیعه و اهل سنت شهرستان در فضایی مملو از وحدت و همدلی در مسجد جامع اهل سنت احناف تایباد برگزار شد.

وی مطرح کرد: در این مراسم معنوی که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد و دفتر مرکز اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، موضوعاتی در خصوص وحدت بین مذاهب اسلامی و حمایت از قدس شریف مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

علیپور ضمن تقدیر از حضور مسئولان استانی در این مراسم و معرفی شهرستان تایباد به عنوان الگوی وحدت، افزود: همزمان با برگزاری مراسم افطاری وحدت و مقاومت از عبدالباری صالحی شاعر اهل سنت، مولوی غلامحسین صفرپور و جهانگیر ابوبکری از چهره‌های فعال تقریبی شهرستان تایباد تجلیل شد. همچنین در حاشیه این مراسم مهدی فاطمی، نقاشی مقاومت و قدس شریف را در محل طراحی کرد.

انتهای پیام
captcha