کتاب «مهارت‌های زندگی» به زبان ترکی استانبولی چاپ شد
کد خبر: 4132689
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

کتاب «مهارت‌های زندگی» به زبان ترکی استانبولی چاپ شد

رئیس نمایندگی المصطفی در ترکیه و قبرس از انتشار کتاب «مهارت‌های زندگی» به زبان ترکی استانبولی خبر داد.

کتاب«مهارت‌های زندگی» به ترکی استانبولی چاپ شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدوحید کاشانی رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در ترکیه و قبرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مهارت‌های زندگی، به معنی مواجهه مؤثر با مشکلات و ضرورت‌های زندگی روزمره، و تواناییِ حل آن‌ها است. مهارت‌های زندگی، به معنی تبدیلِ دانش‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها به توانمندی‌های واقعی توسط انسان است. به عبارت دیگر، آگاهی از این است که بدانند که چه اموری را باید انجام دهند و آن‌ها را چگونه باید انجام دهند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد: مهارت‌های زندگی، به نوعی بروز رفتار‌ها به شیوه‌ای سالم از انسان است که با در نظر گرفتنِ میل آدمی به انجام یک عمل و برخورداری از آزادی عمل در فعالیت‌ها و فرصت اقدام عملی برای انجام آنها، صورت می‌پذیرد.

وی گفت: در همین راستا انتشارات المصطفی، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، اثری جدیدی را با عنوان «مهارت‌های زندگی» به قلم مهدی خطیب و ترجمه ظفر آیداش به زبان ترکی استانبولی منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: این کتاب در ۳۵۱ صفحه و ۱۱ فصل تدوین شده است و تلاش شده مباحثی از قبیل؛ «مهارت‌های ارتباط میان فردی»، «مهارت تصمیم‌گیری»، «مهارت شادی و امیدواری»، «مهارت خویشتن‌داری جنسی» و «مهارت مقابله با خشم و عصبانیت» پرداخته شود.

همچنین از مهارت‌های مقابله با موضوع «عدم تفاهم در پیوند ازدواج»، «مهارت مقابله با عدم موفقیت» و «مهارت مقابله با نگرانی و اندوه» بحث می‌شود.

انتهای پیام
captcha