اهتمام جهاددانشگاهی به کارهای جهادی متناسب با نیازهای روز
کد خبر: 4127719
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
استقلال مطرح کرد:

اهتمام جهاددانشگاهی به کارهای جهادی متناسب با نیازهای روز

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی یک مجموعه تک بعدی نیست،‌گفت: جهاد دانشگاهی انجام کار جهادی متناسب با نیازهای روز را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی فارس با سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردیبه گزارش ایکنا از فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس بعدازظهر امروز، 21 اسفندماه در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان ضمن معرفی بخش‌ها و خدمات مختلف این نهاد انقلابی گفت: جهاددانشگاهی یکی از همکاران دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در مباحث آموزشی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 41 مرکز علمی ـ کاربردی ذیل جهاددانشگاهی در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت هستند، مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی فارس را از قدیمی‌ترین مراکز علمی ـ کاربردی این استان عنوان کرد و افزود: این مرکز در طول سالیان گذشته جزو مراکز برتر استان بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد انقلابی انجام کار جهادی متناسب با نیازهای روز را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، برای همکاری با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان در ابعاد مختلف اعلام آمادگی کرد.

استقلال با تصریح اینکه در جهاددانشگاهی مسائل فرهنگی و اشتغالزایی مهم و مورد توجه بوده است، گفت: بحمد الهی مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی فارس خروجی‌های بسیار خوبی داشته‌ است به طوری که برخی از فارغ‌التحصیلان آن اکنون در مناصب مختلف مشغول به ارائه خدمت هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بر ضرورت استفاده قابلیت‌های مختلف این نهاد تأکید کرد و گفت:‌ جهاددانشگاهی نهاد تک بعدی نیست بلکه در ابعاد مختلف اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و... همواره خدمات شایان توجهی را به جامعه ارائه می‌دهد.

وی از تحصیل قریب 500 دانشجو در حال حاضر در مرکز علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی فارس خبر داد و خواستار توجه به دو بعد ارتقای کیفیت آموزشی و سودآوری مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی شد.

استقلال تصریح کرد: جهاددانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان در طول سال برگزار می‌کند که مراکز علمی ـ کاربردی می‌توانند حضور پررنگی در این برنامه‌ها داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی فارس با حمایت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی می‌تواند در زمینه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان علمی ـ کاربردی هم فعال‌تر بوده و هم راهبر سایر مراکز در این عرصه باشد.

وی به اجرای طرح مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی فارس اشاره کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح در سال 1400-1399 توانستیم 3 هزار و 173 شغل خانگی در سطح استان ایجاد کرده و به بازار متصل کنیم که برای این کار هم مجوزهای لازم از اداره کار اخذ شد.

استقلال با بیان اینکه موضوع اشتغال را طی سه دهه گذشته در جهاددانشگاهی دنبال کرده‌ایم، به فعالیت سازمان ستفا اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی حرف زیادی برای گفتن داریم و می‌توانیم اقدامات فاخری را در این حوزه با همکاری دانشگاه‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha