امدادرسانی مساجد نیوزیلند به آسیب‌دیدگان طوفان گابریل
کد خبر: 4121993
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

امدادرسانی مساجد نیوزیلند به آسیب‌دیدگان طوفان گابریل

اولین و بزرگترین مؤسسه اسلامی نیوزیلند، تمام مساجد خود را در منطقه تاماکی ماکائوراو به عنوان پناهگاه اضطراری برای افراد آسیب دیده از طوفان گابریل باز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Stuff، اخلاق کشکاری، رئیس انجمن مسلمانان نیوزیلند، گفت که پیش‌بینی می‌کند تعداد زیادی تحت تأثیر این طوفان قرار بگیرند و به همین دلیل مساجد در مناطق پونسونبی، کلستون، آوندیل، رانویی و بیرکنهد به عنوان پناهگاه باز هستند.

کشکاری گفت که تصمیم‌گیری در مورد ادامه باز ماندن مساجد امروز سه‌شنبه انجام می‌شود.

رئیس انجمن مسلمانان نیوزیلند تصریح کرد: ما از زمان سیلی که ماه ژانویه آمد بسیج شده‌ایم. برای صدها نفر غذا می‌پزیم و به اعضای جامعه کمک می‌کنیم، بنابراین قبل از شروع طوفان تیم‌هایی برای کمک به افراد در مساجد داشتیم. این بار، آمادگی بیشتری داشتیم و توانستیم خود را تجهیز کنیم. برای افراد نیازمند غذای کنسروی، تنقلات و نوشیدنی داریم. انتظار داریم که طوفان خسارات زیادی وارد کند و مساجد ما ـ در حالی که ظرفیت‌های مختلفی دارند ـ می‌توانند تعداد زیادی از افراد را همزمان در خود جای دهند.

روز گذشته، 24 بهمن هواشناسی نیوزیلند هشدار داد که طوفان گابریل همراه با باران شدید و بادهای مخرب برای بسیاری از مناطق شمالی و مرکزی نیوزیلند خواهد بود. شهر اوکلند و شمال اوکلند تحت هشدارهای باران شدید بر اثر این طوفان هستند. برای سواحل شرقی بخش شمالی نیوزیلند بادهای شدید، امواج بزرگ و طوفان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
captcha