تأکید بر گسترش تعاملات قرآنی ایران و عراق در حوزه بانوان + فیلم
کد خبر: 4114940
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

تأکید بر گسترش تعاملات قرآنی ایران و عراق در حوزه بانوان + فیلم

کاروان قرآنی بانوان اواخر هفته گذشته به کشور عراق اعزام شد تا به اجرای برنامه در شهرهای نجف و کربلا بپردازد، در بخشی از این حضور بر گسترش تعاملات قرآنی بانوان دو کشور تأکید شد.

تأکید بر گسترش تعاملات قرآنی ایران و عراق در حوزه بانوان + فیلم و عکس

به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی بانوان که متشکل از ۱۲ نفر از بانوان فعال قرآنی کشور است، روز ۲۱ دی‌ماه به همت بنیاد فعالیت‌های بین‌المللی قرآن بانوان(بنیاد کوثر) و جهت اجرای یک سری برنامه عازم کشور عراق شدند.

اعضای این گروه طی ایام حضور در کشور عراق در شهرهای نجف و کربلا به اجرای برنامه پرداخته‌اند که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها معرفی طرح ملی بشری در دارالقرآن علوی و دانشگاه الزهرای کربلا بوده است.

آموزش مقدماتی دوره داوری از سوی اساتید ایرانی برای اساتید قرآن در کشور عراق و برگزاری مناظره قرآنی بین اساتید ایران و دانشگاه الزهراء کربلا از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی این کاروان بوده است.

اجرای همخوانی و مدیحه‌سرایی در جشنواره عتبه عباسیه، دانشگاه الزهراء کربلا، حرم حضرت امیرالمومنین(ع)، قرائت قرآن در جشنواره عتبه عباسیه، برگزاری دوره داوری مقدماتی در دانشگاه الزهراء و تشکیل حلقات قرآنی در اماکن مقدسه مختلف از دیگر برنامه‌هایی بوده است که کاروان قرآنی بانوان طی مدت زمان حضور در کربلا انجام داده است. همچنین در زمان حضور اعضای کاروان در دانشگاه الزهراء کربلا، ریاست این دانشگاه بر ادامه این قبیل همکاری‌ها در آینده تأکید کرد.

بر اساس گزارش ایکنا، اعضای کاروان بانوان قرآنی در ابتدای حضور در کشور عراق در نجف اشرف حضور یافته و در شب ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع) به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین اعضای این کاروان در حوزه علمیه روضه الحیدریه عتبه علوی به اجرای تواشیح و برپایی حلقه قرآنی پرداختند و در بخشی از این حضور به تبیین طرح آموزش نوین قرآن که به طرح ملی بشری معروف شده است، ‌پرداختند.

اعضای این کاروان در ادامه برنامه‌های خود در کشور عراق به شهر کربلا رفته و با حضور در همایش بین‌المللی قرآنی روح النبوه که از سوی عتبه عباسیه برگزار شد، به اجرای تلاوت و هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی پرداختند.

یادآور می‌شود، اعضای این کاروان امروز 26 دی‌ماه به کشور باز می‌گردند. همچنین اغلب اعضای این کاروان کسانی هستند که در فراخوانی که ستاد اربعین برای اعزام بانوان قرآنی به پیاده‌روی اربعین منتشر کرده و ثبت‌نام کرده بودند، اما به پیاده‌روی اربعین امسال اعزام نشده بودند، انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha