آیین بزرگداشت یادواره شهید محمدرضا فتاحی در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4114539
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

آیین بزرگداشت یادواره شهید محمدرضا فتاحی در ایلام برگزار شد

آیین بزرگداشت اولین یادواره شهید محمدرضا فتاحی در استان ایلام امروز، ۲۴ دی‌ماه در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ایلام برگزار شد.

سردار جمال شاکرمی،فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)به گزارش ایکنا از ایلام، سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام امروز، ۲۴ دی‌ماه در آیین بزرگداشت یادواره شهید محمدرضا فتاحی که در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام برگزار شد، با بیان اینکه تجلیل و مراسم بزرگداشت شهید فتاحی تجلیل از یک فرهنگ است، گفت: ما کمتر می‌توانیم مردانگی و آثار جامعه پزشکی را به منصه ظهور بگذاریم چرا که الگوی رفتاری شهدای ما از جمله شهید فتاحی در زندگی شخصی و اجتماعی از لحاظ ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی از فرهنگ و حماسه عاشورا نشئت گرفته بود.

سردار شاکرمی با بیان اینکه همسران شهدا، دلدادگان عشق به ولایت و پشتیبانان واقعی مکتب سیدالشهدا(ع) هستند که در ایثار و شهادت قدم در جای پای همسران خود گذاشته‌اند، گفت: وظیفه ما این است که تا همیشه تاریخ این همسران را تکریم کنیم و همیشه نام و یاد و ایثار و صبوری آن‌ها را در آن شرایط سخت در جامعه ترویج کنیم.

وی گفت: همسر شهید فتاحی زینب‌وار عمل کرد و تربیت فرزندان، همراهی همیشگی همسر و مهاجرت و مسافرت همیشگی به شهر‌های مختلف صحنه‌های عاشورا را در ذهن ما تداعی می‌کند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام تأکید کرد: این شهید بزرگوار بار‌ها به مناطق مختلف جبهه‌ها اعزام شد و در کنار زیر بمباران‌های آن زمان شهر ایلام در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) کارش را به بهترین نحو ممکن انجام می‌داد و با تمام وجود در خدمت مردم بود تا اینکه در آخرین اعزام خود به مناطق عملیاتی در داخل یک بالگرد در آسمان به آرزوی همیشگی خود دست یافت.

شاکرمی گفت: اگر رشادت‌ها و جانفشانی این عزیزان و ایثارگران نبود، امروز ما در آرامش نبودیم و به برکت وجود همین شهداست که ایران اسلامی دارای اقتدار و استقلال در همه ابعاد است، جوانان ما باید این شهدا را سرمشق، الگو و اسوه خود در کار‌ها و زندگی قرار دهند.

جاسم محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی به یمن روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی مردان مجاهد و بزرگی، چون دکتر فتاحی به بار نشست، گفت: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره)، آشنا کردن نسل جوان دانشگاهی و علمی جامعه با منش و اهداف شهدا از مهمترین اهداف نظام اسلامی است.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز را با افکار و اهداف شهدا فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha