استان ایلام؛ آینده روشن انقلاب اسلامی
کد خبر: 4212256
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹

استان ایلام؛ آینده روشن انقلاب اسلامی

یاسر بابایی، نویسنده و روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی در خصوص آینده روشن ایلام، گفت: بی‌تردید استان ایلام به‌خاطر موقعیت سوق‌الجیشی که دارد، تضمین‌کننده آینده روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به یکی از بازیگران اصلی منطقه در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد و انتظار است در حوزه فرهنگ و هنر نیز پیش‌قراول، جریان‌ساز و مهد تولید محتوای تراز انقلاب اسلامی باشد.

یاسر بابایی، نویسنده و روزنامه نگاریاسر بابایی، نویسنده و روزنامه‌نگار ایلامی در یادداشتی با عنوان «استان ایلام، آینده انقلاب اسلامی» آورده است:
 
ایلام از دیرباز محل توجه دولت‌های مرکزی ایران و عراق بوده است و کمی دورتر، امپراتوری عثمانی نیز به خاک استان ایلام نظر داشت. هر چند ملک‌الشعرای بهار با نام‌گذاری این جغرافیا به نام «ایلام» مخالف بوده است اما، امروز نام ایلام بیش از هر زمان دیگری تثبیت شده و با وجود عمری کوتاه که از استان شدن آن می‌گذرد، امتحان خود را در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی با جان و مال و خانه و خانواده‌اش داده تا جایی که در لسان رهبر معظم انقلاب به عنوان «دژ مستحکم نظام» نام گرفت. 
 
مردم تنها استان صد در صد شیعه ایران، با هویت دینی خاص خود، مقاومت را معنایی دوباره بخشیدند و در عین نگهداری مردانه 430 کیلومتر مرز در جنگی نابرابر، در پشت جبهه نیز خانواده‌ها در شرایط جنگی و در زیر چادرها و در پناه بلوط‌ها زندگی کردند و خط مقدم را رها نکردند و در عین حال، لشکر به دیگر مرزهای ایران فرستادند.
 
زمان زیادی از آن دوران مظلومانه و پرشکوه دفاع مقدس نگذشته است و اینک، گویی آرزوی شهیدان و جانبازان و رزمندگانی که در این 430 کیلومتر در دژ مستحکم ایلام از ایران پاسداری کردند، برآورده شده و اگر بیش از 5 هزار نفر از هموطنانمان تنها در مهران با آرزوی زیارت کربلا شربت شهادت نوشیدند.
 
 امروز این خاکریز به مرزی بین‌المللی تبدیل شده که میلیون‌ها نفر در سال از آن به کربلا و سایر بقاع متبرکه در عتبات می‌روند و نائب‌الزیاره شهدا هستند. امروز این مرز به پررونق‌ترین مرز تجاری ایران تبدیل شده و آرمان شهدای مقاومت در خصوص اتصال زمینی ایران به مدیترانه، از دروازه ایلام و مهران می‌گذرد.
 
ایلامی که همیشه پسوند محروم و مظلوم را یدک می‌کشید، در سال‌های پس از جنگ به محلی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تبدیل شد و مردم و مسئولان امیدوارند در آینده‌ای نزدیک، این استان به پارس غربی ایران تبدیل شود و به‌زودی تبدیل به یکی از استان‌های برخوردار کشور شده و خط بطلانی باشد بر فرضیه‌سازی‌های مرکز پیرامون و تجزیه خواه که از این خطه دارند.
 
مردم استان ایلام با خصوصیت ویژه غیرت و دوستی اهل بیت(ع)، مردمانی سختکوش و البته فراموش در رژیم پهلوی بودند که در انقلاب اسلامی خود را پیدا کردند و در دوران دفاع مقدس پرورش یافتند و در دوران خادمی اربعین، تربیت حسینی گرفتند و هویت ویژه‌ای در ایران و در منطقه پیدا کردند. 
 
بی‌تردید باید گفت استان ایلام به‌خاطر موقعیت سوق‌الجیشی که دارد، تضمین‌کننده آینده روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به یکی از بازیگران اصلی منطقه در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد و انتظار است در حوزه فرهنگ و هنر نیز پیش‌قراول، جریان‌ساز و مهد تولید محتوای تراز انقلاب اسلامی باشد.
انتهای پیام
captcha