«عالم آرا» از سایت‌های فیلم مستند پخش می‌شود
کد خبر: 4113000
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۵
با رویکرد تاثیرات شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروزی

«عالم آرا» از سایت‌های فیلم مستند پخش می‌شود

کارگردان مستند در حال تدوین «عالم آرا» گفت: این کار نوعی مواجه رسانه‌ای در شرایط فعلی است که به تاثیرات شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره آدم‌های مختلف می‌پردازد و از طریق سایت‌های تخصصی فیلم مستند پخش خواهد شد.

به گزارش ایکنا، بهروز ملبوس‌باف با بیان اینکه فیلم «عالم‌آرا» را در دست ساخت دارد، گفت: این مستند کاری خودبیانگر است که در آن روایتی از زندگی شخصی خود دارم. من از تیر سال 1393 و از روز طلاقم بعد از بیست‌و‌سه سال کار مستندسازی در حوزه صنعت و مدیریت و شهر دوربین را روبروی خودم قرار دادم و از شهریور همان سال در چهارباغ اصفهان مستقر شدم و «چهارباغ عاشق» شد عنوان فیلمی که گمان می‌کردم با تشکیل زندگی و ازدواج مجدد تمام شود که نشد.

وی افزود: چهارباغ در طول این سال‌ها از یک خیابان ماشین‌رو به پیاده‌رو فرهنگی تبدیل شد و بعد کرونا از راه رسید و اقدام من برای ازدواج در سال 1399 در نیمه‌راه متوقف شد تا پاییز امسال که بالاخره تصمیم گرفتم با همین فیلم «عالم‌آرا» آغاز زندگی مشترک و جدیدم را به تصویر بکشم و امیدوارم در یک سلسله فیلم، زندگی و زمانه سی ساله خود و خانواده‌ام در اصفهان را به تدریج آماده نمایش کنم.

ملبوس‌باف افزود: در این کار واقعگرا که در شهریور و مهر امسال در اصفهان شروع شده آنقدر که در پس‌زمینه تصویر من بوده دیده خواهد شد و اساساً به عنوان یک مستندساز معتقدم رسانه و زبان حاکم بر آن در دهه اخیر عامل اصلی تهدید زندگی و آسیب به حقیقت زندگی است و فقدان روایت برآمده از فرهنگ، عامل اصلی اختلافات و آسیب‌های اجتماعی، سوءتفاهم عمومی و مخدوش شدن اعتماد عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: این کار به سفارش، فرد یا سازمان خاصی نیست و تماماً دغدغه زندگی شخصی من است که در آن به نوعی مسائل سیاسی، دینی، انقلابی و فرهنگی هم مدنظر قرار گرفته است و بعد از آماده شدن از طریق سایت‌های تخصصی فیلم مستند پخش خواهد شد.

این مستندساز تاکید کرد: این مستند در دست تدوین است و در دسته فیلم‌های بلند بالای 60 دقیقه تولید می‌شود. این کار نوعی مواجه رسانه‌ای در شرایط فعلی را هم نشان می‌دهد، همچنین به تاثیرات شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره تک‌تک آدم‌های مختلف نظر می‌شود.

این فیلمساز تصریح کرد: این فیلم در اصفهان جلوی دوربین رفته است و در جریان آن سفری به استان خوزستان و شهر ماهشهر هم هست. چهارباغ اصفهان، میدان نقش جهان و پل سی‌و‌سه پل و... لوکیشن‌های این مستند را شکل می‌دهند. این کار در دفتر خورشید فیلم اصفهان جلوی دوربین رفته است.

از ملبوس باف در دهه 1390 مستند‌های «اصفهان در بوق کارخانه‌ها»، «در عمق میدان»، «زنده به رود» و «زیرگنبد مینا» به نمایش در آمده است.

انتهای پیام
captcha