تحلیل کارشناس صهیونیست درباره جانشینی دبیرکل حزب الله لبنان
کد خبر: 4112715
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

تحلیل کارشناس صهیونیست درباره جانشینی دبیرکل حزب الله لبنان

یک کارشناس مسائل نظامی صهیونیست در تحلیلی، به پیش‌بینی جانشین احتمالی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، یک ژنرال صهیونیست پیش‌بینی کرد در صورت بروز هر گونه شرایط اضطراری برای حسن نصرالله، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله، به عنوان دبیرکل جدید این حزب انتخاب شود.

ژنرال موشه العاد، مدرس کالج آکادمیک الجلیل غربی، که پیش از این در ارتش رژیم اشغالگر سمت‌های ارشد داشت، مدعی شد که در پی شایعات بیماری نصرالله علیرغم ظاهر شدن وی در سخنرانی هفته گذشته، سلامتی وی بسیار مورد توجه موساد است.

العاد در مقاله‌ای که پایگاه اینترنتی کانال 14 اسرائیل منتشر کرده نوشت که منطقی است که سرویس‌های امنیتی اسرائیل به این فکر کنند که چه کسی جانشین نصرالله می‌شود.

وی مدعی شد: در حالی که میلیون‌ها مسلمان شیعه در سراسر جهان تشنه کسب اطلاعات در مورد وضعیت واقعی رهبر حزب‌الله هستند، اما مقامات اطلاعاتی اسرائیل برای زنده ماندن او دعا می‌کنند، حتی با توجه به این واقعیت که او یکی از رهبرانی است که طی سه دهه گذشته بیشترین تأثیر را در سیاست جهانی و خاورمیانه داشته است.

وی افزود: انتصاب نصرالله به عنوان جانشین عباس موسوی، مطلوب مقامات اسرائیلی که تصمیم به ترور کردن موسوی گرفتند، یعنی اسحاق شامیر، نخست‌وزیر وقت اسرائیل، موشه آرنس وزیر جنگ، ایهود باراک، رئیس ستاد ارتش و امان اوری ساغه، رئیس اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح نبود. زیرا او جبهه شمالی اسرائیل را به مرزهای خونین تبدیل کرد و حزب الله صاحب یک رهبر مذهبی کاریزماتیک محبوب در لبنان و ایران شد که با زیرکی از واقعیات اسرائیل کاملاً آگاه است و مهمتر از همه با یک بیان بسیار عالی و با کیفیت ادبی بالا سخن می‌گوید.

این کارشناس صهیونیست مدعی شد: اولین انتقام نصرالله برای ترور سلف خود، انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده در مقر جامعه یهودیان در آرژانتین بود و اسرائیلی‌ها هنوز سخنرانی «تار عنکبوت» را که نصرالله در 26 می 2000 پس از خروج اسرائیل از لبنان در شهر بنت جبیل ایراد کرد، به خاطر دارند. او اسرائیل را به عنوان یک جامعه مهاجر متفرق توصیف کرد که با وجود داشتن قدرت هسته‌ای، مانند تار عنکبوت است که به راحتی می‌توان آن را از بین برد.

العاد خاطرنشان کرد: شش سال پس از این سخنرانی، نصرالله تهدیدات خود مبنی بر آغاز جنگ علیه اسرائیل را که جنگ دوم لبنان 2006 نامیده شد عملی کرد.

وی افزود: با توجه به گزارش‌هایی که در مورد وضعیت سلامتی نصرالله به اسرائیل می‌رسد، برای جانشینی او به رهبری نیاز است که باتجربه باشد و نه کسی که هنوز سرد و گرم نچشیده است. زیرا رهبر جدید باید خودش را ثابت کند و ممکن است برای تثبیت موقعیت خود به اسرائیل حمله کند.

وی گفت: هاشم صفی‌الدین، یکی از نزدیکان نصرالله، کاندیدای اصلی جانشینی او است و این جمله تهدید‌آمیز مشهور منسوب به اوست که «روزی ما در داخل فلسطین زندگی خواهیم کرد».

انتهای پیام
captcha