«ترنم باران وحی»؛ مؤسسه‌ای با ۹ مدرسه تخصصی قرآن در شیراز
کد خبر: 4109688
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / 22

«ترنم باران وحی»؛ مؤسسه‌ای با ۹ مدرسه تخصصی قرآن در شیراز

«ترنم باران وحی» یکی از مؤسسات قرآنی شیراز است که علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف به‌ویژه در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی، ۹ مدرسه تخصصی قرآن هم ذیل آن فعالیت می‌کند.

مؤسسه ترنم باران وحی، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مؤسسه قرآنی «ترنم باران وحی» ازجمله مؤسسات شیراز است که در زمینه‌های مختلف و متنوعی برای نهادینه‌سازی فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در  جامعه و بین سنین مختلف فعالیت می‌کند.

سمیه کاویانی، مدیرعامل این مؤسسه در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مجموعه قرآنی «ترنم باران وحی» با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن، به دنبال ایجاد گفتمان قرآنی و نهادینه‌سازی فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در بطن جامعه به سبک و روش‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت علمی نخبگان جامعه است.

وی تصریح کرد: این مجموعه به عنوان یک مرکز فرهنگی ـ آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هرچه عمیق‌تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن کریم و همچنین مصون ساختن دل و جان آنان در برابر انواع خطرات و آفات فرهنگی، با طراحی یک نظام آموزشی یکپارچه در سال 1398 در شهر شیراز پایه‌گذاری شد.

کاویانی یادآور شد: همچنین این مؤسسه با هدف رشد و تعالی خانواده و اجتماع و سبک زندگی قرآنی و تربیت نسل حاضر و آینده با برنامه‌ریزی منظم و منسجم، دوره‌های آموزشی مختلفی را در زمینه‌های حفظ، تفسیر، مشاوره، مربی‌گری و... برای مقاطع سنی مختلف اعم از خردسالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، بانوان و آقایان برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: این مجموعه با توجه به نیاز و علاقه مخاطبان، 9 مدرسه از جمله مدرسه قرائت (دوره عمومی)، مدرسه صوت و لحن، مدرسه تخصصی حفظ، مدرسه ترجمه و مفاهیم، مدرسه تفسیر و تدبر، تربیت‌مربی قرآن، تربیت داور مسابقات قرآن، گروه همخوانی و تواشیح  و همچنین اذان و ابتهال را تعریف کرده است  و در هر مدرسه دوره‌ها با رعایت پیش نیاز و بصورت ترمی ارائه می‌شوند.

کاویانی برگزاری جلسه تفسیر هفتگی، مدرسه تخصصی حفظ قرآن، دوره‌های مجازی آموزش قرآن ویژه کودکان، تفکر و تدبر قرآنی، مسابقه هفتگی تفکر قرآنی، نشست، کارگاه، همایش و رویدادهای قرآنی، محافل انس با قرآن، باشگاه فعالان قرآنی، مشاوره تخصصی فعالیت‌های قرآنی و... را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برشمرد.

مدیرعامل مؤسسه «ترنم باران وحی» همچنین گفت: آموزش عمومی قرآن کریم ا‌ز جمله روخوانی و روانخوانی، تجوید و...، مدرسه تخصصی حفظ تدبری قرآن کریم، برگزاری اردو، سفرهای زیارتی، تکریم مناسبت‌های مذهبی، جشنواره‌ها با موضوع خاص و...، وبینارهای هفتگی خانواده از دیدگاه قرآن، مشاوره تخصصی قرآنی با رویکرد خانواده و سبک زندگی، تبلیغات قرآنی و فرهنگ سازی قرآنی در فضای مجازی، همکاری در فعالیت‌های پژوهشی قرآنی با دانشگاه‌ها، برگزاری همایش‌های ماهانه قرآنی، سلسله کارگاه‌های موضوعی تدبر در قرآن کریم و... از جمله فعالیت‌های این مؤسسه هستند.

کاویانی فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی، خلاقانه و ایده‌محور بودن فعالیت‌ها، تدوین سند راهبردی 5 ساله در مؤسسه، استفاده از مربیان مجرب و متخصص، جلسات همفکری داخلی و هم‌اندیشی با مربیان، تولید محتوا، ارتباط و همکاری علمی- فرهنگی با سایر مراکز قرآنی و سازمان‌ها در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی، دارابودن چند مجوز مختلف در موضوعات و فعالیت‌های مختلف از ارشاد، سازمان تبلیغات، جبهه فرهنگی انقلاب و جامعه قرآنی عصر(عج) و همچنین هدایت فعالیت‌های مؤسسه به سمت خانواده و سبک زندگی دینی و قرآنی و... را از جمله  نقاط قوت این مؤسسه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه همه کارکنان این مؤسسه بیمه هستند، گفت: مجوز مؤسسه «ترنم باران وحی» از سازمان تبلیغات اسلامی است. همچنین مخاطب خاص برنامه‌های ما دانشگاهیان هستند اما برای غیر دانشگاهیان نیز برنامه‌های مختلفی هم اجرا می‌کنیم. علاوه بر این، همه کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین ملی هستند و از همه استان‌ها مخاطب و قرآن‌آموز داریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha