حداکثر ظرفیت‌ها برای پذیرایی از زائران حاج قاسم به کار گرفته می‌شود
کد خبر: 4109577
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
استاندار کرمان:

حداکثر ظرفیت‌ها برای پذیرایی از زائران حاج قاسم به کار گرفته می‌شود

استاندار کرمان گفت: امسال نخستین سال برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی بدون محدودیت‌های کرونایی است و برآورد دقیقی برای تعداد زائران وجود ندارد لذا باید تدارک حداکثری انجام شود و حداکثر ظرفیت را به کار بگیریم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز ۴ دی‌ماه در شورای اداری استان بیان کرد: امسال نخستین سال برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی بدون محدودیت‌های کرونایی است و برآورد دقیقی برای تعداد زائران وجود ندارد لذا باید تدارک حداکثری انجام شود زیرا شهید سلیمانی انسان کریم و با سخاوتی بود و ما نیز باید از زوار ایشان با همان حس و حال پذیرایی کرده و حداکثر ظرفیت را به کار بگیریم.

وی افزود: باید شرایط جوی و سردی هوا را برای اسکان زائران مد نظر قرار داد. سه حوزه امنیت، تغذیه و اسکان مهم‌ترین موضوعات در مراسم سالگرد هستند که هماهنگی‌هایی انجام شده و علاوه‌بر اسکان‌های مردمی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر برای اسکان انجام می‌شود که آموزش و پرورش برای اسکان ۲۰ هزار نفر، دانشگاه آزاد ۲ هزار نفر، دانشگاه پیام‌نور هزار و ۵۰۰ نفر، دانشگاه علوم پزشکی هزار نفر، دانشگاه شهید باهنر ۲ هزار نفر، دانشگاه فرهنگیان ۲ هزار و ۸۰۰ نفر و دانشگاه فنی برای اسکان ۲ هزار نفر در دهه مقاومت آمادگی دارند.

فداکار با تأکید بر آماده‌باش نهادهای خدمت‌رسان و شهرداری در هفته مقاومت، گفت: امکان استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اسکان ۲۰ هزار نفر فرهم است. همچنین هتل‌ها و مهمانسراها باید برای استفاده از تمام ظرفیت خود حتی نمازخانه‌ها برای اسکان زائران آماده باشند.

استاندار کرمان تأکید کرد: تمام فرمانداران و مدیران استان در ایام سالگرد باید در حوزه استحفاظی خود حضور داشته باشند. همچنین اصناف و سیستم‌های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند. شهرستان‌ها نیز برای خدمت‌رسانی به زائران آماده باشند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای حضور تعداد زیاد زائران و گردشگران در ایام عید نوروز در کرمان، برنامه‌ریزی‌ها برای بعضی از امکانات و زیرساخت‌‌ها باید به‌صورت دائمی انجام شود.

 

انتهای پیام
captcha